Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 267 besök senaste veckan (39686 totalt) |
Re:
Finns ju kit för att göra egna knivkrängare, det är ju en relativt simpel lösning för att få ställbart. Tänkte du nåt beräkningsdokument för fjäderstybheter, eller specifikt för knivkrängare? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Snyggt kört på SSM, kul att träffas och en rätt bra blandning bilar i B klassen
![]() Tycker inte du behöver optimera så mycket... kan räcka där plz så man har någon chans |
||||||
Re:
Tack Jakob! Håller med, trevligt att träffas och bra mix av bilar. 👍🏼 Bla din otroooligt fina Alfa! 😍 Hoppas vi ses på banan fler gånger! 🏁 _________________ Rikard Ahlin |
||||||
_________________ Rikard Ahlin |
||||||
Haft fullt upp sen SPVM men Jeppson lyckades locka ut mig till Sturup i veckan.
Som vanligt ganska lite, men trevligt, folk. Tyvärr, detta hade kunnat vara en trevlig stående tisdagsträff för rejsa-folk i Skåne med omnejd. 🤔 Hade svärsonen men i bilen så svårt att sätta några rekord med 100 kg ballast, men utmärkt förarträning, fick ihop 50 varv för 995kr. 👍🏼 Tror jag hittat nån dumheter jag håller på med som förarae som jag skall testa och se om jag kan jobba bort. Skall ta tag i att montera DL-1an jag har liggande också för att se om loggning kan visa vad som kan förbättras. Fick ett knepigt bakvagnssläpp under kvällen som gjorde att jag gick på tvären över curbsen och slog sönder en fälg. Skall se om den går att rädda, men oavsett skulle jag behöva några 9x17 Cup eller Cup2 till. Nån som har nåt liggande? ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Blev en vända till på Sturup ikväll, kul att träffa
både nya och gamla bekantskaper! 😀 Bilen rullade på som vanligt tills drivningen försvann efter 38 varv och innan någon större analys gjordes så hyrdes ett släp i närheten och bilen sattes på pallbockar i garaget hemma. Verkar dock bara vara drivaxelbultarna som släppt så förhoppningsvis är allt ihop igen på ett par timmar, kör lite div översyn när jag ändå är där under och rotar. 😊 Åkte 1.11.10 som bäst med passagerare i bilen och mycket mer får jag inte ur den själv utan då behövs något mer: Förarcoach, datanalys eller liknande för att hitta var det finns mer tid att ta. 🏁 😊 Time will tell! 😊 ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Låter ändå som du har bra tempo, senast PCSR körde på Sturup taktade de 944S2:orna som var med runt 1:13 tider.
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
En av dom skruvar jag alltid drar med momentnyckel ! _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Re:
Jag rengör alltid ordentligt och lägger också på en liten droppe loctitte _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Re:
Loctite låter som en bra idé. Dragit med rena bultar, rätt brickor etc men tydligen var det inte nog. 😊 _________________ Rikard Ahlin |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 267 besök senaste veckan (39686 totalt) |