| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 CS 1977. Monterar.
|
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 321 besök idag (54454 totalt) |
|
Alltså, fy fasen vad jag ogillar att byta garage. Dock skönt att byta till ett mindre medans man letar nytt. Har samlat på mig en hel del enbart på grund av att jag har haft plats, men nu blir det att röja bort en del och sälja av och kast sånt som har varit planerat att göras detsamma med.
Glad nyhet är dock att Porvetten inte behöver göras något mer åt än att stå längst in under en hel hög med delar och invänta sin tid. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Nu har bilen flyttat till sitt nya boende.
Klart intressant när det är stadigt lastat och bra balanserat och man råkar komma upp i 90 km/h. Precis i den farten så blev vingen aktiv så pass att den började att trycka ner rumpan på släpet och pressa ner fronten på dragbilen
Och inte är den hög heller
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
||
|
Sen Appropå diskutionen om batteri och sån så har ett nytt batteri iallafall letat sig hem.
Det blev ett Odyssey pc625. 18 ampere i Grundström och 220 cca i start styrka. Väger in på 6 kilo Inte inkopplat och testat ännu, men med tanke på vad det batteriet startar för maskiner på jobbet så känns det inte som något problem. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Stor brist på motivation just nu av lite olika anledningar.
Finns egentligen massor att göra, men dels storleken på utrymmet där bilen står nu men också motivationen gör att det inte känns kul att grotta ner mig i det som behöver göras. Kom gärna med lite glada tillrop Det mesta som har hänt där bilen nu står är att sortera om och rensa ut sånt som bara har blivit liggandes för att plats har funnits. Sjukt hur mycket man samlar på sig
_________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
Små garage skall inte stoppa!
Kämpa på nu. Vet inte hur många gånger mitt projekt gick på tomgång. Av erfarenhet; Försök vara i garaget ofta och lite, hellre än sällan och mycket. Mycket lättare att få kontinuitet i det då. Gör en liten lista på några detaljerade punkter. Inte "bli klar med bilen" utan snarare lossa den där plåten, gör det där, skruva i den där skruven osv. Anpassa punkterna så du hinner med 2-3 stycken varje pass. Bryt ner stora moment i mindre så man ser att man är på väg mot målet. Kolla listan innan du går ut i garaget, väl där så sätt igång direkt och lalla inte runt. Tänk inte så mycket, bara kör. Ha en separat röjkväll tex om det är för stökigt. Försök inte röja och få jobb gjort på samma pass. Glöm inte att bocka av punkterna i slutet av passet. Brukar vara tillfredsställande över tid att kunna göra det. |
||
|
Re:
Det är befriande härligt att bli av med skit och sånt man tror man skulle få nytta av Mitt bästa tips är att sätta in en liten kaffe-maskin i garaget, då blir det väldigt lätt att bara titta in ...och vips så är man igång och mekar
_________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 CS 1977. Monterar.
|
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 321 besök idag (54454 totalt) |