Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
82 besök senaste veckan (1557 totalt) |
SÄLJES: Porsche 911 SC
Intressekoll på min Porsche 911 SC från 1979. Lätt "outlaw" stuk. Har ägt den sedan förra våren, då jag tog den i inbyte när jag sålde en annan 911. Här är chansen att överta en 911 för en rimlig peng och köra den som den är eller fortsätta med renovering/uppgradering. Nu till själva bilen då:) Såld ny i Luxemburg, exporterad till USA, åter Nederländerna 2023, därefter intagen till Sverige av förra ägaren. Positivt: - Matching numbers (RoW bil) - Fuchs fälgar (bra Toyo däck) - Inte mycket rost (har haft ur alla rutor och fixat all rost t.ex), - Mycket bytt och åtgärdat, t.ex. nya gummilister runt om och nytt krom - Original Recaro 1328 stolar (dyra!) - SSI rostfritt avgas. - Turbo tie rods - Elephant racing bakre krängningshämmarstag - 4 hjuls corner weight och smakfull sänkning - Motorn utplockad och ompackad av förra ägaren Lite mindre bra: - Dålig lack - Elen behöver ses över - Sliten inredning, ny mattsats vore inte fel - Intermittent oljeläckage, troligtvis en slang som inte sitter ordentligt Utgångspris 395 000 kr. Öppen för prisdiskussion. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Örnfjäder |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
82 besök senaste veckan (1557 totalt) |