| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo - TILL SALU
|
<< 1, 2, 3 ... , 194, 195, 196 >> 14 besök idag (1160913 totalt) |
|
Kan förstå om det var halt.
Såg rökmålnet på E4an som täckte området från Circle-K macken till chickanen och ut över förbi E4an. På håll trodde jag det brann någonstans....
Jag antar det var drifting i Parisen! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
WOW vilket drag.
Jag var på plats när ni körde på Time Attack, även om det inte gick lika bra. Men kul att se bilen IRL.
Det känns som att motorn är väldigt varvar mycket, trots turbo. Vad har du för toppvarv? Såg att Alex körde på 1:an i F2-kurvan. Vad var V-min på Matorp? _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
|
Re:
Synd att inte motorn gick som den skulle på King of Mantorp, hade blivit bättre tider där
Motorn är byggd för ett högre register (ett måste med stor turbo) och maxvarv är en bit över 9000. Vmin på Gatebil var 65,5 km/h. Växellådan är drevad för att 1an ska vara en användbar växel på banan så den gör 120 km/h på 1an. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Re:
Hur ser det ut i loggen ner för Mantorps raka med den effektnivå ni kör nu jämfört med sista iterationen av Porschemotorn ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Re:
När vi körde 1:12.16 på KoM 2019 hade vi 245 km/h på rakan. Men då var den på väg att ge upp så vi höll tillbaka lite grann. Vi körde det motorkonceptet hårdare på WTAC men då sprack å andra sidan blocket
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Två rejsabyggen som ska ner på ringen alltså.
Är ju ändå riktigt coolt! Ni får livesända! Sjukt kul att det är lite liv i tråden igen för övrigt. Grymt projekt! |
||||||
|
Re:
Jag har grejer som vi livesänder från hela startfält med, vilka datum är det? _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
Söndag 12/10. Just ja, minns att du körde det från Mantorp för några år sedan? Har för mig att det laggade mycket då? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
|
Re:
Vi ska göra tester med NXTGEN 12/10 på Gelleråsen, men kanske kan det skötas på distans. Det har hänt rätt mycket sedan Cammo kärde sist... Vi har utrustning till 18 bilar, har streamat från DTM-helger med bl.a GP-slingan på ringen med ett system vi utvecklar till race control. Har ni någon som kan hämta och lämna grejer i Göteborg? _________________ Anders Hansson |
||||||
|
ETAM 2025 vilken succé!! Toppade alla sessions, eventets snabbaste tid och vinst med 1,6 sek marginal
Svårt att sätta ord på hur bra det känns
Hoppas de som ville följa oss hade möjlighet att se livestream och andra uppdateringar. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Re:
Det var fräckt att se varvet från onboard under segerintervjuerna.
_________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
Spännande ända in på finalen, trodde inte att ni skulle slå finnarna med så mycket marginal , med tanke på hur fort dom kört och hur mycket dom finlirat med sin bil, riktigt kul fight! Väldigt imponerande, hur mycket mos körde ni egentligen med i slutet med "Carl Gustav" mode ?
Hur går snacket bland dom lokala där nere? 3 snabbaste bilarna från norden, med god marginal, kan inte tyskarna bygga snabba bilar ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo - TILL SALU
|
<< 1, 2, 3 ... , 194, 195, 196 >> 14 besök idag (1160913 totalt) |