Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 193, 194, 195
502 besök senaste veckan (1154506 totalt)
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Kan förstå om det var halt.
Såg rökmålnet på E4an som täckte området från Circle-K macken till chickanen och ut över förbi E4an.
På håll trodde jag det brann någonstans....

Jag antar det var drifting i Parisen!

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Haha ja parisern var helt rökfylld. Galet mycket pickup överallt i bilen efteråt. Och då är det ju pickup från kassa däck så greppet fanns inte.

Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006

WOW vilket drag. Jag var på plats när ni körde på Time Attack, även om det inte gick lika bra. Men kul att se bilen IRL.
Det känns som att motorn är väldigt varvar mycket, trots turbo. Vad har du för toppvarv?
Såg att Alex körde på 1:an i F2-kurvan. Vad var V-min på Matorp?

Nu: Porsche 944S & Swift Sport
Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98
ÖSK #243 PCS #8724
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Daniel Engström skrev:
WOW vilket drag. Jag var på plats när ni körde på Time Attack, även om det inte gick lika bra. Men kul att se bilen IRL.
Det känns som att motorn är väldigt varvar mycket, trots turbo. Vad har du för toppvarv?

Synd att inte motorn gick som den skulle på King of Mantorp, hade blivit bättre tider där
Motorn är byggd för ett högre register (ett måste med stor turbo) och maxvarv är en bit över 9000. Vmin på Gatebil var 65,5 km/h. Växellådan är drevad för att 1an ska vara en användbar växel på banan så den gör 120 km/h på 1an.

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Re:

GustafB skrev:
Daniel Engström skrev:

Synd att inte motorn gick som den skulle på King of Mantorp, hade blivit bättre tider där
Motorn är byggd för ett högre register (ett måste med stor turbo) och maxvarv är en bit över 9000. Vmin på Gatebil var 65,5 km/h. Växellådan är drevad för att 1an ska vara en användbar växel på banan så den gör 120 km/h på 1an.

Hur ser det ut i loggen ner för Mantorps raka med den effektnivå ni kör nu jämfört med sista iterationen av Porschemotorn ?

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Cédric skrev:
GustafB skrev:
Daniel Engström skrev:

Hur ser det ut i loggen ner för Mantorps raka med den effektnivå ni kör nu jämfört med sista iterationen av Porschemotorn ?

När vi körde 1:12.16 på KoM 2019 hade vi 245 km/h på rakan. Men då var den på väg att ge upp så vi höll tillbaka lite grann. Vi körde det motorkonceptet hårdare på WTAC men då sprack å andra sidan blocket

Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005

Välkommen tillbaka till Rejsa.

Men ni kör fortfarande K24 motorn?

Mh, Per

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Japp fortfarande K24 konceptet

Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 193, 194, 195
502 besök senaste veckan (1154506 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande