Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 314 besök senaste veckan (90625 totalt) |
Re:
Japp, de fick första serieproducerade karossen från Italien för 1.5 månad sen cirka och sen ska bilen monteras i fabriken i Carlsbad i Kalifornien så jag får några bilduppdateringar i veckan av processen ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
Polerad och lackskyddad med Cartecs produkter samt alla blankdelar är polerade och monterade.
Imorgon blir det att fixa bromsljus, blinkers och koppla in traction control. Måndag sätta ihop inredning och tisdag utställning hemma ![]() ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
Blev en liten pokal igår på lokala Västerdalsträffen hemma igår, Top Ten
![]() ![]() Luftfilterböjen är gjuten och lackad, Björn ska limma dit flänsen till snabbkopplingen som vi har tillverkat också. ![]() ![]() Styrservopumpen har tryckt ur sig olja så jag fick hem en ny från Rockauto igår, ska se om jag hinner byta den idag kanske plus en packbox i bakaxeln. _________________ Patrik Lissjos |
||
Idag hoppade allting på plats, blev mycket bra!
![]() Fick göra en ny länkarmsbussning då den låg för nära downpipe så gjorde även en värmeplåt över för att skydda. Plockade bort lite effekt och jobbade lite laddtryckskurvan, bara hunnit prova lite men nu kändes den betydligt mer kontrollerad. Laddar 7psi nu, kanske 800 på hjulen? Imorgon blir det en tvätt och sedan dra iväg upp till Orsa för bus och lek ett par dagar! ![]() ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
Resan till Orsa gick helt klart sådär.
Lite missöden som innebär lite omlackering i fronten ![]() Det var kul men lönlöst med fäste så jag fokuserade på att elda mycket däck istället. Maskinellt har det fungerat skrämmande bra i år så det är skönt. I förrgår tog jag en sväng till Hyssna och hämtade upp ett nytt släp så jag slipper låna och krångla hela tiden. Haft mycket på jobbet men ska börja med vinterns projekt kommande helg! ![]() Det var tungt en sväng i somras men vi kör på igen! ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
Godmorgon!
Det gick relativt bra med Chevellen, skadorna som blev: Omlack av huv och ny list ( blir ev en kolfiberhuv i februari, lackad utsida och klarlackad kolfiber invändigt) ![]() Ny grill, emblem och stötfångare. Rikta eller byta kylarsupport, ev ny kylare. Lacka framskärmarna, ska ev byta en av de. Tiguanen är en tjänstebil så den var inte så noga men det blev ny bagagelucka och lite plast. Släpet är ett Besttrailer Rebel 6021 med 3m ramper. Totalvikt 3500 med en tjänstevikt på 770kg, får dra 2500kg bakom tiguanen så det blir perfekt för Chevellen. Men med på att göra listan i vinter är lastöglor i chassiet ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
|
||
Re:
Det har gått men jääääkligt sakta ![]() Taskigt med motivation i kombination med extremt mycket på jobbet. Men lite har jag gjort iaf. Spridarna blev servade för några månader sen. Kylarsupporten är utbytt/ ombyggd. Fästen för lite dold el är tillverkat. Fästen för dold Accusump är tillverkat. Ny 4-skivig RPS Carbon koppling är monterad. Hallgivare i vxllådan är monterad men ej inkopplad (TC ska fungera bättre med sådan) Byggt en invändig "stänkplåt" i lådan för att bli av med läckage kring spaken Huvudcylindern till kopplingen ska bytas ut till en Tilton 7/8. Lådan måste hoppa på plats men det får vänta lite då jag måste bygga om/ byta halva taket på stugan före vintern. Kommer lite bilder ![]() _________________ Patrik Lissjos |
||
![]() Kände att jag villhövde byta gångjärnen efter tryckaren ifjol så jag unnade mig ett par Ringbrothers ![]() ![]() Det här fästet hamnar lite mer dolt inuti framskärmen på högersidan samt att de här plintarna känns tryggare än de förra. ![]() Nu fyrskivig, i kombination med TC och kanske backa bort 350-400hk till vardags borde öka hållbarheten avsevärt ![]() ![]() Hallgivare till lådan, Tick-pryl för att få bort telefonsladdarna kring rattstången till launch och linelock och en annan huvudcylinder till kopplingen. ![]() Den här Accusumpen har rullat runt på hyllorna i många år och tänkte att det är dags. Ska även hitta plats för en oljekyl nånstans. ![]() Tilton lagret med gänga är för jäkla smidigt att ställa till rätt luftgap, 0.125" på denna kopplingen. ![]() Med spaken i bakre hålet men främre positionen är det ett välkänt fel med läckage då det är precis ovanför öppna drev i lådan så kopierade en stänkplåt för att skärma av lite bättre samt att jag även ska dra avluftningen upp i motorutrymmet. _________________ Patrik Lissjos |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 314 besök senaste veckan (90625 totalt) |