| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW E46 330i Coupe M-Sport 1 Ägare
|
7 besök senaste veckan (523 totalt) |
|
Hej! Har en E46 330i Coupe årsmodell 2002 full m sport från fabrik med manuell växellåda, 1 brukare från att den plockades ut ny tills att jag köpte den tidigare i år. Garantibevis, Service card, servicebok och alla böcker osv finns. Bilen är Black Sapphire metallic med Hell beige helskinns interiör. 19" BBS Lemans kopior 19x8,5 runtom, 245/40/19 Michelin Primacy 3 däck med 6+mm kvar. Aningen för mkt profil fram så tar i hjulhusplasten ibland, hade inga andra fälgar så den säljes på dessa. Bilen är annars i mycket bra skick, enda rosten som finns är 3st 1 kronors bubblor på A-stolparna intill rutan, kan skicka bild på det vid intresse, annars är bilen riktigt fin. Bilen har stått sedan senaste besiktningen 2022. Då fick den nedslag på anliggande broms höger bak och "lollipoppsen" på länkarmarna fram. Båda bakre bromsoken är blästrade och renoverade med nya kolvar och packningar, bromsvätskan är bytt i samband med det och lollipopsen kommer bytas under nästa vecka alternativt gör det själv, sedan är den redo för besiktning så hinner jag med det innan affär säljes den nybesiktad men något dyrare. Medföljer annars helt nya SKF lollipops till båda sidorna om man vill byta dem själv. Bilen går fint i motor och låda, Medföljer lite service prylar såsom nya tändstift, nytt oljefilter mm. Monterat ny insugsslang mellan insug och luftmassemätare. Bilen får ibland en felkod på "steering sensor calibration" och tänder antispin lampan för den inte känner av rattens mitt position, har likadant på min andra 330 det åtgärdades med en hjulinställning och kalibrering av sensorn. Finns även en återkallelse på airbagen på passagerar sidan som ska bytas, ni får med papper så är det bara boka tid hos närmaste bmw verkstad och det är såklart kostnadsfritt. Kan eventuellt ta äldre bmw i inbyte + pengar Har fler bilder på bilen och även en video runt den, skicka ett meddelande för mer info/bilder. Pris 95 000kr eller Bud. MvH
_________________ Max Klovegård |
![]() |
SÄLJES
|
7 besök senaste veckan (523 totalt) |