| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Göra fosforsyra+vatten tjockare
|
19 besök senaste veckan (455 totalt) |
|
Jag och min far brukar anvädna forsforsyra med vatten för att göra en rostborttagare men vi tycker den blir för rinnig. Är det någon på detta eminenta forum som har någon idé för att få den tjockare så man lättare kan pensla den? Eller är det en dålig ide? Tex att den tränger in sämre _________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||
|
Liten bottenredning med potatismjöl?
Gelatin? Är väl bara och tänka sås, men skippa buljongtärningen
|
||
|
|
||
|
Re:
Ja, gelatin var väl det som slog mig när jag diskuterade med far men blev sedan skeptisk om man skulle kombinera "mat" med ens verktyg. Bra tips att skippa buljongtärningen, kanske slänger i lite collorit för färgen!
_________________ Alex H-e-d-s-t-r-ö-m Tesla Model Y Performance -22 Peugeot 306 GTi -97 195hk@7900 195Nm@6500 VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ ) |
||
|
Blanda det med "silica", såg det på youtube. Samma medel man har i såna där fuktabsorberande påsar, kiseldioxid tror jag det vetenskapliga beskrivningen är.
Kommersiella produkter gör ju gel av det, tror det fungerar bättre eftersom det ligger kvar längre. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
19 besök senaste veckan (455 totalt) |