| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Plats i Stockholm där man kan tvätta bilen med lyft?
|
24 besök senaste veckan (493 totalt) |
|
Jag är lite sugen på att göra rent motorn ordentligt iom att den som de flesta luftkylda motorer dräller lite olja. Och jag skulle vilja högtryckstvätta underifrån, men de flesta(alla?) tvätthallar har slutat att kombinera lyft och tvätt på samma plats. Någon som vet om det finns kvar någon sådan tvätthall? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Troor att okq8 Jakobsberg har en sån plats kvar men ska inte svära på det.
Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re: Plats i Stockholm där man kan tvätta bilen med lyft?
Det jag har sett är att lyftarna inte har högtryckstvätt på de platserna. Sen finns det ju i samma tvätthall. Så det borde gå att hissa upp bilen, spraya på kallavfettning och borsta med en borste, byta plats till en med högtrycktsvätt och sen köra med en underredstvätt, tex denna. Gäller bara att ha rätt koppling. Sen blir det säkert sämre iom att man inte riktigt ser vad man håller på med när man spolar av. https://www.autodude.se/sv/produkt/u _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Har inget tips för Sthlm nu specifikt, men.
Många tvätthallar har tagit bort högtryck från just lyft platsen för att det kommer in vatten etc i mekaniken. Men då många av dessa hallar bygger på bås plats så brukar man kunna ta lansen från platsen bredvid som är bara tvätt bås s.a.s och vrida över armen till båset lyften är på och iom det spola under bilen när den är helt upplyft. Prova att gå in i en tvätthall du vet har lyft och tvätt i samma hall och se hur långt du når från platsen bredvid lyften som är enbart tvätt. _________________ Tommy Blis Buss eller Bus, eller kanske lite mix av Gott och Blandat P.S: Gammalt nick som inte har någon förankring i nutidens vagnar. |
||||
|
Re:
De flesta tvätthallar har väl ett kort som man hämtar i kassan och sedan har som "nyckel" för att kunna använda lyften/tvättlansarna? Riskerar ju att bli rätt så dyrt om man måste ha två igång samtidigt, och dessutom kan ju de i kassan ha instruktioner om att bara ge ut ett kort till varje kund. Det är nog fortfarande det bästa sättet att göra det men kan ju vara värt att fundera
För övrigt vet jag att OKQ8 i både Viksjö och Bergshamra fortfarande har lyftar, men om man kan tvätta på de platserna vet jag inte. _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||
|
Re:
Kan itne svara för Sthlm som sagt, men här nere på Okq8 så har man inte ens nyckel till manöverpanelen eller special kort till båsen med lyftarna. Utan det är samma kort som när man tvättar, ända som skiljer är att dom har en minsta start avgift för lyftplatserna och korten funkar till både lyftplats och tvättplats. _________________ Tommy Blis Buss eller Bus, eller kanske lite mix av Gott och Blandat P.S: Gammalt nick som inte har någon förankring i nutidens vagnar. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
24 besök senaste veckan (493 totalt) |