| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar | 

|  | SÄLJES  Såld: Byggd M42B18 komplett kit eller i delar Såld | 17 besök senaste veckan (310 totalt) | 
| 
							Såld: Byggd M42B18 komplett kit eller i delar Såld           Hej Tänker byta motor koncept i mitt bygge och då ny drivlina redan är inköpt så kommer här annons på en påkostad M42 motor här till Rejsa pris. Motorn byggdes i början av året, samt efter ett litet missöde byggdes om delvis i somras, allt är topptrim och är en kul motor, bara att hänga i och gasa. Tanken är att sälja allt komplett, alltså komplett motor, låda, koppling och svänghjul, ecu, kabelstam, insug, grenrör. allt mappat och klart, sitter i bil nu och kan provköras om köp görs inom kort. Bygget som säljs har kostat mig omkring 120.000kr. Kvitton, bilder, filmer med mera finnes. Givetvis är alla packningar, packboxar med mera nytt. Info: M42b18 honat block 1,8L Standard vev Standard kammar (rek byte för mer effekt) Standard ventiler Portad topp 45kg dubbla ventilfjädrar JE smidda kolvar 11,5:1 CR ACL ram och vevlager Kamkedja, spännare och drev samt släpor nytt Förstärkning för löprulle för kamkedjan RHD separata spjäll med kolfiberluftburk 280cc spridare Raceparts NL oljetråg med bafflar 3,9kg svänghjul M20 koppling 288mm Coil on plug konverterad ECU Master Classic motorstyrenhet med PNP kablage mot original motorkabelhärva Bosch bredbandslambda Schmiedmann rostfritt grenrör 65c termostat Med mera, svårt att minnas allt.. Motorn levererar idag ungefär 160-165 hästar, hade mått bra av ett par kammar för att få upp det än högre om det är de man söker, allt annat är redo för det så att säga, frisk luft in och ut. Mappad på 98okt och varvstopp på 8200. Låda är en standard 318is låda Getrag 240. Pris då.. hade väl önskat se 75.000kr för hela paketet. Perfekt för dig med en 2002a, E30, e36 eller nått annat kul chassie. Film från sista bankörningen: https://youtu.be/ou38yQJRB14 Min Instagram med diverse filmer och bilder: https://www.instagram.com/vsamotorsp _________________ Viktor Andersson | 
|  | SÄLJES  Såld: Byggd M42B18 komplett kit eller i delar Såld | 17 besök senaste veckan (310 totalt) |