| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46. Turbo & 8HP75
|
<< 1, 2, 3 ... 42, 43, 44 966 besök senaste veckan (162315 totalt) |
|
Re:
Det beror på om du vill öka eller minska vinkeln och om det är under gaspådrag eller uppsläppt...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
|
Bakvagnen åkte ner i dag.
När jag köpte bilen så fick jag info om att bakvagnen var förstärkt. Har inte tänkt så mycket på det, men nu ser jag att den inte är förstärkt men svetsad tidigare. Bara höger sida som spruckit, inte så mycket jobb nu när bakvagnen ändå skulle ner. Men tråkigt extrajobb, tanken måste ner.
Spricka på höger sida
_________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||
|
Tanken är nere & förstärknings plåtar på väg.
Började att slipa bort färg.
När jag rensade bakvagnen så ser jag att båda övre länkarmarna är spruckna vid inre leden. Känns som om det kan vara på grund av bussningar? Kommer att byta lagring till de som Millway säljer. Kanske någon som har koll på övre länkarmar till M3? Vad jag får fram så är det samma på alla E46, någon som vet? Eller ska man gå på coilover & Millway övre länkarmar när man ändå är på G? Bakdämpare slår i botten läge på Gelleråsen, så fjädrar behöver ändå uppdateras.
_________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||
|
Det är inte så att bussningen är felmonterad och därmed gett upphov till brytkrafter.
Om du kollar på en orginalarm så sitter bussningen väldigt osymmetriskt. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
|
Re:
Bussningarna ser rätt monterade ut. Om man tex använder Millway så är väl de ledade så att armen kan svänga lite fram/bak? De som satt på är relativt stumma. Tänker mig att när fjädring går mot max infjädring så bör brytkrafterna bli större? _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46. Turbo & 8HP75
|
<< 1, 2, 3 ... 42, 43, 44 966 besök senaste veckan (162315 totalt) |