Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46. Turbo & 8HP75
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44
965 besök senaste veckan (162314 totalt)
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1057


Trådstartare
Mitt fel, ska se över mina inställningar på Youtube.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1057


Trådstartare
Plockade ner gamla lådan i dag.


Monterade adapter på 8HP lådan, måste slipa ur sprängkåpan för startmotor.



_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19120



Re:

Niklas Falk skrev:
Yawvinkeln måste väl in också?

Men vad man vill ändra när vinkeln ökar vette katten


Det beror på om du vill öka eller minska vinkeln och om det är under gaspådrag eller uppsläppt...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1057


Trådstartare
8HP75 lådan på plats.
Ska kolla över så att lutningen & centrering på motor/låda stämmer, sen ska jag bygga växellådsbalk.


_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5938



Snyggt Lasse!

_________________
Patrik Skoog
Citera 1
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4941



Det där ser bra ut. thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera 1
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1057


Trådstartare
Bakvagnen åkte ner i dag.
När jag köpte bilen så fick jag info om att bakvagnen var förstärkt. Har inte tänkt så mycket på det, men nu ser jag att den inte är förstärkt men svetsad tidigare.

Bara höger sida som spruckit, inte så mycket jobb nu när bakvagnen ändå skulle ner.
Men tråkigt extrajobb, tanken måste ner.




Spricka på höger sida


_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1057


Trådstartare
Tanken är nere & förstärknings plåtar på väg.
Började att slipa bort färg.



När jag rensade bakvagnen så ser jag att båda övre länkarmarna är spruckna vid inre leden.
Känns som om det kan vara på grund av bussningar? Kommer att byta lagring till de som Millway säljer.

Kanske någon som har koll på övre länkarmar till M3? Vad jag får fram så är det samma på alla E46, någon som vet?

Eller ska man gå på coilover & Millway övre länkarmar när man ändå är på G? Bakdämpare slår i botten läge på Gelleråsen, så fjädrar behöver ändå uppdateras.



_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1235



Det är inte så att bussningen är felmonterad och därmed gett upphov till brytkrafter.
Om du kollar på en orginalarm så sitter bussningen väldigt osymmetriskt.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1057


Trådstartare
Re:

GunnarÖ skrev:
Det är inte så att bussningen är felmonterad och därmed gett upphov till brytkrafter.
Om du kollar på en orginalarm så sitter bussningen väldigt osymmetriskt.


Bussningarna ser rätt monterade ut. Om man tex använder Millway så är väl de ledade så att armen kan svänga lite fram/bak?
De som satt på är relativt stumma.
Tänker mig att när fjädring går mot max infjädring så bör brytkrafterna bli större?

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46. Turbo & 8HP75
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44
965 besök senaste veckan (162314 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande