| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Banracingbilar
SÄLJES: castrol cup mini
|
51 besök senaste veckan (787 totalt) |
|
Gör en liten blänkare på min koja ifall någon på rejsa skulle vara sugen, har inte rört bilen på ett år och tycker de är synd den bara står i ett hörn i verkstan
Det är då en Austin Mini 73'a (har jag för mig) papper på den finns Rejält ombyggd för racing för lääääääänge sedan, den gick tävling senast cirka 88-89. Gick i SSK Seriens Castrol Cup bland annat, vart bilen kommer ifrån från början råder det dock delade meningar om men från 83- har jag koll på bilens historia. Förr gick den bland annat med split weber
Spec: Rörram Vad som verkar vara volvo bromsok fram, trummor bak Coilovers Plast front i ett stycke Tank + kylare i bak Skärmbreddare i glasfiber, baklucka i glasfiber Grym och stor vinge "Big block" 1380cc maskin, MED Engineering har gjort toppen, lättat svänghjul, en weber (har för mig de var 45a), 286 eller 290 kamaxel. Motorn har tidigare gått i 4timmars serien Växellåda standard 13" hjul, ett gäng slicks och lite regndäck 4 13x8" fälgar på bilen samt 2 13x9" och en 13x7" finns Har även köpt adapters mellan drivaxlar och växellåda Så i princip finns nog det mesta för att få ihop den, MEN allt bör ses över/renoveras utom motor/låda då för det paketet är laddat och raceklart! Finns film om bilen på min youtube också! https://youtu.be/sLLxUJ9IX8s?si=hr7M
Jag tänker mig 80.000kr _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault Clio maxi |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
|
51 besök senaste veckan (787 totalt) |