| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Porsche 944 trackday
|
51 besök senaste veckan (613 totalt) |
|
Kollar intresset för min 944 -84 eftersom att jag har blivit sugen på ett annat projekt.
Bilen har gått drygt 27000 mil, och är i fint skick. Naturligtvis är den 41 år gammal, så stenskott och någon repa finns, men den är i princip rostfri. Drivlina Original, motor renoverad vid 19000 mil Bromssystem Hawk HP+ belägg runt om Ventilerade skivor Stålomspunna slangar Chassie GAZ GHA coilovers runt om GAZ camberplattor 375 lb/in fram 250lb/in + 23.5mm torsion bak Weichers Sport fjäderbensstag Inredning Weichers Sport skyddsbåge Sparco Evo L stolar på hembyggda fästen Apex 6p-bälte på förarsidan Apex sportratt med snapoff Externt Original Däck/fälg 9x17 ATS DTM med sopslut Kumho V700 7.5x17 + 9x17 Porsche Cup 2 med Pirelli Trofeo R Tråkiga saker: Det sitter en Bosch 044-klon på bilen just nu, som låter en hel del. Yttre dörrhandtaget på förarsidan fungerar ej. Kommer fixas innan eventuell försäljning. Bränner olja vid bankörning (vanligt på 2.5or) Baksätet är urplockat och har inte täckts över, min plan var att sätta ljuddämpningsmatta och tygmatta över. Påverkar inte funktionen, men ser lite tråkigt ut. Inga originaldelar finns kvar, och letar du efter något att återställa är detta inte bilen för dig. Denna är för dig som vill smiska bana och småvägar. Det ingår en mindre uppsjö av delar, bland annat nya däck, en 968-vinge i glasfiber, en 944T-krängare, plastbussningar till främre bärarmar och mer. Jag sätter riktpris till 119 944 kr, men är inte omöjlig att förhandla med. Samtidigt kollar jag enbart för att jag har blivit lite sugen på något annat, och får jag inget vettigt bud behåller jag den. Jag nås bäst med PM här eller SMS på 079-332 70 23. _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
51 besök senaste veckan (613 totalt) |