| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Phantom P91 Clubman.
|
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 57 besök idag (36561 totalt) |
|
Re:
Original zetec blacktop går åt "fel håll" , dvs på baksidan av remmen. Så antingen för man montera extra remhjul för att få remmen som original, eller byta till en impeller som är omvänd för att få korrekt flöde. Men allt beror ju givetvis på hur man har rem och kringutrustning monterat. Nu är ju problemet ett minne blott dock
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||
|
Kämpat på för att få ihop bilen "någorlunda" inför motorsportsalongen.
Lite bilder i blandad ordning. Varit dålig på att dokumentera.. Kylsystem. Alu-svetsarna blir sakteliga bättre..
Övre momentstag/ motorfäste fixat.
Urtrampningslager, det gamla var sopslut. Funderar på hur det fungerat hela säsongen, nog för att det rasslat men att hållaren var såhär illa trodde jag inte. Hitta ett nytt korrekt var helt omöjligt. 4e försöket hittade jag något som var skapligt rätt, lite modifiering på kopplingsarmen
Var duktig och "schimsade in" nya lagret som var tunnare. Det tog i tryckplattan när jag drog ihop sprängkåpan sista 2 millimetrarna. Ur igen och återställa
Generatorfäste V2, övre infästningen blir när insuget kommit på plats. Trångt är bara förnamnet.
Lego
Nytt växellådsfäste, tänkte svetsa det i ramen först, men lådan går att ta ur bakåt om fästet är löstagbart
Påbörjan till ett nytt stadigare nosfäste.
Redo för salongen, ses där!
_________________ A l e x l i n d a h l |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Phantom P91 Clubman.
|
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 57 besök idag (36561 totalt) |

