| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 718 Cayman GT4 MR 2023
|
11 besök idag (727 totalt) |
|
Efter att ha hintat frun i en dryg månad och skickat Väldigt tydliga Blocket-länkar på vad jag ville ha i julklapp men med tveksam respons så var det bara att ta saken i egna händer.
Spanat ett tag efter en bil som både funkar bra på bana men även kan ta en till banan även om den skulle ligga 100+ mil bort, och ett av de bättre alternativen verkade då vara en Porsche Cayman GT4. Efter en tids spanande så dök "rätt" bil upp och det vara bara att slå till.
Valet föll på ett välspecat ex som både har en del lull-lull invändigt, Utökad läderinredning, Bose-paket, kofiberinlägg mm som första ägaren specat och andra ägaren har sedan haft den goda smaken att montera ett komplett Manthey Racing kit och dessutom helfolierat bilen med PPF. Whats not to like?
Porsche Center i Malmö som alltid är bra att ha att göra med fixade lite kompisrabatt, förlängd Porsche Approved-garanti och lite annat sått och gott, Tack för det! Leverans blir om några veckor, men viss planering är redan igång. Steg 1 blir att fixa till lutningen på skalstolarna, det finns lite olika kända lösningar på det.
Efter provkörning. (Inte världens bästa bild)
_________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
|
||||||
Tack!
Såklart, du känner mig. Prylar är till för att användas.
Japp, man får börja nånstans.
||||||
|
Re:
Tack!
Det är fullt MR-kit på bilen med dämpare, toestag, gourney flap mm och PDK. 944an finns kvar och kommer agera Racebil, detta blir en Trackday-toy.
||||||
|
Jäklar va nice! Riktigt snabb spec då😎
Det tror jag är helt rätt! Om några år kommer många sakna den helt analoga känslan i den typen av bilar. Behåller min tillsvidare med, men man ska ju ha plats och tid för alla bilar med😄😄 _________________ Markus löfman |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
|
11 besök idag (727 totalt) |