| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Bromsuppdatering bak färdigt
|
94 besök idag (53729 totalt) |
|
Re:
Det pågår även lite mindre diskreta DIY projekt i bakgrunden som är tänkta bara för bantillfällen, mer om det kommer nog senare när jag kommit lite längre
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
|
Re:
Om du ska ha tum så finns det även 5/16" och 3/8"-24 UNF. https://persaker.se/bromsar/bromssla _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||
|
Re:
Det är 1/4-28 som sitter i en större M10x1 - så släng dit en M10x1 bara. https://www.wilwood.com/LineKits/Lin _________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||
|
Re:
Annars är det ju rätt smart att ha M10 sittandes i alu-oket så sliter man inte ut gängorna vid frekvent luftning. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||
|
Re:
På mina Wilwood-ok så bytte jag luftningsnippeln, dvs båda du har till en. Om jag minns rätt köpte jag på Biltema, det var ingen udda gänga. Jag tittade på ritningen på Wilwoods sida och där stod den (OBS, bara exempel från första googlingen):
Eller missade jag något och svarade på något helt annat, ovidkommande?
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
|
Re:
Då får man skärpa sig, så hårt skall man inte dra en luftningsnippel
_________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||
|
Re:
Det är inloppet, något annat - och dessutom ett annat ok
_________________ Oscar W - återfinnes vanligtvis i ett mörkt kontor på Apex.se med skjutmått i högsta hugg. |
||||||||
|
Re:
Att det var ett annat ok hoppas jag framgick, men jag tog ju tokfel på luftning och inlopp.
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 Turbo -80, Bromsuppdatering bak färdigt
|
94 besök idag (53729 totalt) |