| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Andra projekttrådar
Robins Cortina Bravader | Ford Consul Cortina Deluxe 1963
|
24 besök idag (3649 totalt) |
|
Re:
Tusen tack jag har en liten billig manuell plåtbock från amazon, ganska smäckig men funkar att göra balkar och annat som inte är så avancerat. Annars slår jag plåten mot t.ex ett rör för att få en radie.
_________________ Robin Bengtsson |
||
|
Re:
Tusen tack för uppskattningen! Det behövs är ganska ensamt att renovera bil smart av dig att skippa rostobjekten
||
|
Hej och hå jag har inte latat mig. Jag började på förarsidan nu denna veckan och den är ju lika slut som passagerarsidan. Lagade golvfäste bak vid baksätet, sen bytt första tvärbalken vid fotbrunnen, (den gamla ramlade av
) och bygger denna gången framifrån och bak istället för tvärtom som jag gjorde på andra sidan. Blir lite smidigare. Går betydligt fortare nu med än förra sidan
||
|
Fortsättning på rosten!
Hej. Nu är balkarna bytta på förarsidan. Bara resten kvar då hehe jag kämpar på. Tabbade mig med styrsnäckan när den skulle demonteras, tog isär snäcka och rattstång och det får man inte.. allt ramlade isär inne i snäckan. Men har fått tag på en annan. så kanske jag fixar den andra när det lugnat ner sig med jobb på karossen
||
![]() |
Andra projekttrådar
Robins Cortina Bravader | Ford Consul Cortina Deluxe 1963
|
24 besök idag (3649 totalt) |