Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (5356 totalt) |
Inga problem att åka med schalensitze, har kört som mest 110 mil på en dag utan träsmak.
Finns en kudde som man tar ur när det är dax för banåka. AC finns till alla, men svårigheten är att hitta en med bara AC och ingen annan lull-lull. Men jag förstår din tanke, dom är olidliga på sommaren utan AC. Leif A. _________________ Leif A |
||||
Eller som det så populärt heter på Porschespråk "targa" ![]() Nu när vi klarat ut hur en 968:a skall se ut, måste jag ju bara visa specarna på min. ![]() - CS-93 - 8300 mil - Schalensitze - M030 - Diffbroms - Bilstein Club - 996 GT3 bromsar - Cup 1 fälgar orginal ( men ett set nya Speedline turbo S ligger och väntar ) ![]() - AC - För övrigt, INGA elhissar, centrallås, targa "no nothing" Mvh Leif A _________________ Leif A |
||||
![]() Vill ha!!! ![]() Fast jag hade nog tagit ur ACn... ![]() du vill inte byta jämt mot en M3 E30? ![]() Nä, tänkte väl det. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Jepp, helt rätt! ![]() ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Porsche-Daniel............Nej tyvärr, men M3E30 är difinitivt en av favoriterna
![]() Tomas T.........Den är till salu, men den finns inte i någon tidning någon annanstans. Du kan ju skicka ett privat meddelande, vill inte bara "prata bil" utan det får vara seriöst menat. FSN............Ser ut som mina, som jag sa tidigare i tråden dom har många namn. Turbo cup sättning är inget att stå efter, dom är för hårda för gatåka i alla fall (även bana) ![]() ![]() Mvh Leif A _________________ Leif A |
||||
Fredriks bil (FSN) är en ren tävlingsbil, dock "ganska" lätt så dom blir ju skenbart lite hårdare än på en normaltung bil. Jag bytte ut mina slitna Koni ställbara (från M030) på min 944 turbo -89 (tung, allt lulllull nästan) till Bilstein som kallades clubsport (av Sanden), det blev lite fastare men absolut inte okomfortabelt på gata. På bana (sydsvenska) upplevde jag dom så att det hade kunnat vara ett snäpp fastare, men det var kanske hela alltet med kränghämmare och fjärdrar som borde vara lite fastare. Koni var lackade gula och hade ställbar fjädertallrik. Bilsteinen (som alltså påstods heta clubsport) var oxo lackade gula till skillnad från Fredrik foto där dom är gulkromaterade ![]() ![]() Hursomhelst känns detta lite virrigt... ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Faan, Pär du har monterat dom uppochner
![]() ![]() ![]() Nej, man ska inte förväxla Sandéns fjäderben med Bilsteins, dom är i och för sig bra. Och framförallt till ett mycket bra pris. Dom han säljer är renoverade ben med nya innanmäten, vad det är för sättning vet jag inte. Men hans kunder brukar vara nöjda. (och även jag) För att återgå till Bilstein, gulkromaterade fick jag höra att dom utgick till förmån för silverkromaterade (som jag har). Väntade en evighet innan dom kom. Ser ut som FSN har HR-fjädrar vilket jag också har. Vad jag har fått lärt mig så är Koni stummare från början medan Bilstein är mer progressiv, därav hjälpfjädern på bilden. Men det finns säkert lika många Koni- anhängare som tycker att motsatsen är lika bra. Jag kan bara utgå frän egna erfarenheter, och jag anser att sättningen är perfekt för blandningen gat-banåka. Mjuka vid låg belastning, hårdare vid hård kurvtagning. Mvh Leif A _________________ Leif A |
||||
Jag köpte dom av sanden ja, dom kom i ny oöppnad kartong som det stod Bilstein, dom såg helt nya ut och det var inte prat om det skulle vara några renoverade. Och det var inte speiciellt bra bra pris ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Hallå pöjkar!
Mina turbo cupben är nu hos stötdemparexperten för om packning. Det kommer att bli moddade til clubben. De ser ut exakt som Fredriks fast att mina är silver. Leif: Vore kul o höra vad du har för värden på dina fjädrar. O hur ska man tänka när man ska välja vad man ska ha för fjäder? MVH Fredde _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Jag trodde att hjälpfjädern bara satt där för att inte huvudfjädern skulle hoppa helt lös när hjulet fjädrar ut mycket. ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Pär- Vad jag refererade till var den sats han säljer för 2600:- (bytespris).
Han säljer givetvis andra satser också, 10 kkr räcker inte till de som sitter fram på min tyvärr. ![]() ![]() Som jag sa tidigare så är dom här framtagna för någon cup som kördes i USA. Men om det korrekta namnet är clubsport vet jag inte. Men jag tror att de är samma som Bilsteins Turbo cup-version, fast med en "mjukare" sättning. Fredrik- skall se om jag kan komma ned till garaget idag och kolla. Mvh Leif _________________ Leif A |
||||
Helt rätt Pär, en olycklig formulering av mig. ![]() Hjälpfjädern har inget med progressivitet att göra. Leif. _________________ Leif A |
||||
Aha ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Ja, den är mycket mjukare än huvudfjädern och trycks ihop helt när bilen sänks ner på hjulen (tror jag iaf ![]() om du tittar nog så ser du att "tråden" inte är rund, snarare platt, vilket gör den vek. _________________ Pär Hylander |
||||
Hur ser kylningen av bromsarna ut på 968:an? Har sett som rör som sticker ner vid fram hjulen. Nån som har en bild?
Kan man kombinera sån kylning med cup/clubfjäderben? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (5356 totalt) |