| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Andra projekttrådar
Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025
|
124 besök idag (56286 totalt) |
|
Re:
Närå, klagar inte! Jag har köpt all plåt jag hittat och haft råd med så det ligger NOS skärmar runt om och väntar.
_________________ Calle Olsson |
||||
|
Re:
Hej Nej, originalfärgen var (och kommer bli) en mörkblå nyans som heter Blu Scuro . Jag har hittat en hel del information om min kaross "öde" och varför den ser ut som den gör, tänkte skriva om det nån gång i framtiden då det är rätt spännande. /Calle _________________ Calle Olsson |
||||
|
Re:
Vart ju en del bilar av "enklare modell" som blev donatorer till naturtrogna repliker av dyrare modell...(Som ibland såldes som original.. )
Tur att dessa rester hamnade hos dig och återuppstår i förädlad form.
_________________ Michael Thulesius |
||||
|
Jag har inget att tillföra annat än att det är fantastiskt trevligt att följa!
_________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||||
|
Re:
Tack Anders! Fram så är nedre länkarmarna egenbygge där jag bara använder C5 spindelled så där är coiloverinfästningen svetsad i länkarmen. Bak så är det både övre och nedre länkarm från C5 och där nyttjar jag original stötdämparinfästning och en egenbyggd "klyka" på coiloverdämparen. _________________ Calle Olsson |
||||
|
Re:
Tack Anders! Fram så är nedre länkarmarna egenbygge där jag bara använder C5 spindelled så där är coiloverinfästningen svetsad i länkarmen. Bak så är det både övre och nedre länkarm från C5 och där nyttjar jag original stötdämparinfästning och en egenbyggd "klyka" på coiloverdämparen. _________________ Calle Olsson |
||||
|
Lite nya framsteg. Det tar en väldig tid att mäta justera och väga in fronten mot chassiet. Allt måste stämma i alla ledder annars blir det väldigt krokigt i slutet..
Tror jag är rätt bra på det och har börjat bygga lite struktur under karossdelarna, mycket kvar och en del rör är bara tillfälliga. Vänsterdörren provmonterad. Övat mig lite på engelska hjulet och lyckades får till en ny frontplåt som jag är rätt nöjd med, lite justering och tillsnyggning får vänta tills det närmar sig montage.
_________________ Calle Olsson |
||||
Bra jobbat.... Inte helt lätt att balansera grejer i fria luften.. använde mängder med gängstav och vantskruvar.. när jag skulle byta en buss front..till annan modell.. man blir tokig i processen svårt att hitta mätpunkter så ögonmåttet gäller.... och detta ser bra ut!!! _________________ Michael Thulesius |
||||
|
Re:
NEEEEJ! _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||
|
Re:
+1, aldrig någonsin!!! _________________ Benjamin E Utan bil ett tag framöver |
||||
|
Den karossen är snyggare cab än coupe. Vilket imho är ovanligt
På minus sidan kommer då Göra cabställning och cab som blir tät 2+2 blir bara 2 Tyngre med förstärkningar på plus fina vår och höstdagar blir en härlig upplevelse Att behålla blir ju betydligt enklare dessutom är det befintliga soltaket kanske tillräckligt? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Andra projekttrådar
Ferrari 330 GT 2+2 1964 - Projekt 2025
|
124 besök idag (56286 totalt) |