| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Bmw F82 M4 Ringtool
|
30 besök idag (11385 totalt) |
|
Lång och dryg vinter är äntligen över och om mindre än en månad är det dags att åka mot ringen.
Vingen monterade vi lite hastigt och lite på prov om det skulle funka för 5år sedan. Endast borrat hål och skruvat med brickor i yttersta lagret i luckan tillverkat av nått glasfiber/kolfibermaterial. Den har flexat litegrann och jag har undrat om den verkligen ens gör någon skillnad i högre fart. Nu fick det vara slut på det. Bad en kompis bygga fästen som förstärker och sitter i gångjärnen på luckan. Nu är vingen helt stum och man kan rycka och dra i den bäst man vill. Kanske man vågar justera vinkeln på bladet med? 🤩
_________________ Eri k Hil ding sson |
|
Trött på att fylla acn varje gång jag är på ringen. Så nu tog jag tag i att byta kondensorn. Megajobb, riva allt där fram.
Passade också på att installera nya Icon strålkastare. Led är lite modernare än xenon. Även en ny spindel höger bak med nav byttes ut. Efter olyckan var den troligen lite böjd för vi fick inte till den sista halvgraden camber på höger jämfört med vänster. Glad påsk allihop 🐥
_________________ Eri k Hil ding sson |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Bmw F82 M4 Ringtool
|
30 besök idag (11385 totalt) |