Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 66, 67, 68
80 besök idag (367444 totalt)
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005

Trådstartare
Farsan håller på och river motor, vi får se vad det tar vägen det här. Klart är att det blir ett nytt block iaf. Jag har ju LS-spåret oxå, men tror inte jag tar det nu, alldeles för mycket att bygga om och för lite tid, familjen tar det mesta just nu..

Har lyft upp bilen inne igaraget iaf. Tänkte försöka se över mekanik och kaross medas farsan mekar motor hemma hos sig. Tänkte försöka fixa till min motorhuv, den blåste ju av på mantorpsrakan 2025 ( och dessutom överkörd!) Vi lagade den ju hjälpligt med lite aluplåt och popnit i depån på mantorp, men sedan har jag inte gjort något.
Hur gör jag här? Känner inte jag hinner ställa mig att laga upp den för att gjuta en form och sedan gjuta ny huv. Den var ju inte så snygg innan heller ifs men nu ser det väldigt tråkigt ut...

Glasfibern är intert sprucken lite här och var, huven är liksom mjuk överallt. Lacken är sprucken typ överallt, fläker upp sig när man böjer huven, men bitarna sitter kvar om man låter de vara. Huven har ändrat form så höger/vänster ser olika ut...
Glasfiber synlig i hörnorna. Dessuton är det svårjobbat då huven inte alls passar på bilen längre utan man får liksom spänna ned den på huvpinnarna, man man måste liksom styva upp den på plats på bilen så den håller formen korrekt..
Var inne på att förstärka undersidan med plywoodribbor/ aluprofiler, så den styvar upp sig,och håller formen, sedan spackla de värsta ställena, slipa ned och sedan dra en garagelack eller möjligen en wrap.. ideer?

(Aluplåten mitt på huven håller ihop/döljer en rejäl spricka/hål.)

Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007

Med passusen att det här är mer "så här hade jag försökt göra" än det är "det här har jag gjort och det fungerar", så:

Jag hade testat att skruva och justera in huv, kaross och skärmar på bilen. Sedan hade jag limmat eller laminerat in en stödstruktur på utsidan, lyft av allting, laminerat in plywood eller aluminium på insidan för att få allting att hålla formen, kapat bort utsidans stödstruktur, lagt på ett lager glasfiber och kapat isär alla bitar. Jag hade nog varit okej med att slipa igenom det yttre lagret glasfiber på många ställen, men ändå lagt ett helt lager som kombinerad struktur och "grovspackling".

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Trans Am GT1 -86 Modsport 1
<<   1, 2, 3 ... 66, 67, 68
80 besök idag (367444 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande