Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1-serie 2010
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18
104 besök idag (58778 totalt)
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012

Coolt! Inbyggd vattenpistol...
Visste inte att man kunde beställa det tillbehöret..

Verkar ändå vara en hyfsat lyckad uppstart, det kommer bli bra det här

Hallstahammar
Här sen Jul 2011

Tråkigt med bekymmer! Ser det inte ut som att kylflänsarna har varit emot något just där det läcker?

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Plötsligt händer det!

Blixtsnabb support från ECU Masters Polen på lunchen idag resulterade i en uppdaterad basmapp i GDI boxen och vipps så startade den

Bilen varmkörd, oljenivån kontrollerad i växellådan, inga läckage och den spinner som en katt! En kort provtur avklarad och den går minsann i alla 8 växlarna och även bakåt

Fantastiskt skönt att få igång B48:an och 8HP:n, kanske först i landet?

Nåväl, nu återstår mycket konfiguration och ett antal timmar i bromsbänken. thumbs up

Stockholm
Här sen Jan 2011

Kul! Det ska bli spännande att se hur mycket fart det blir i maskin efter ett par drag i bänken.

BMW e30 v8
Citera 1
OscWan
Skåne
Här sen Apr 2023

Fan vad du är grym alltså! Shit så kul!

Här sen Apr 2005

Trådstartare
4 timmar uppspänd i bänken tillsammans med grym support från PSI Motor och Rasmus Möller som levererat TCU:n.
Mycket kalibrering, injustering och testande. Lyckligtvis inget felkopplat utan allt handlade om att få allt att lira tillsammans.

Direktinsprutning är grymt, vilken kontroll och respons! B48:an känns väldigt stark för att vara en liten 2l maskin. Kommer säkert inte bli några rökarsiffror på effekten men vridet och körbarheten hoppas jag vi kan få till på ett bra sätt.

Nåväl, det som kvarstår nu är att byta vattenpumpen till intercooler kretsen från en LIN styrd pump till PWM då jag bara har en LIN ingång och den styr generatorn.

En Pierburg pump är beställd med samma spec som orginal och så fort den är på plats skickar vi på laddtryck och gör klart

Lund
Här sen Maj 2005

thumbs up thumbs up Coolt, och imponerande!

Tyckte väl jag såg ett ett misstänkt ekipage med saker dolt under en svart kåpa härromdagen😜

Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

fredrik larsson skrev:
thumbs up thumbs up Coolt, och imponerande!

Tyckte väl jag såg ett ett misstänkt ekipage med saker dolt under en svart kåpa härromdagen😜

tack Fredrik!
Ja svårt att smyga runt med det i byn

Här sen Aug 2021

Re:

Patrik Skoog skrev:
Alla kylslangar kopplade och när jag fyllde på vatten gick det såhär

Helt ny kylare utan synliga skador läcker... plastic padding fick rycka ut som en nödlösning.

Uppstartsförsök #1 gjordes igår kväll, tyvärr utan avgaslukt.
Basmappen verkar lira, alla signaler ser bra ut och vi har troligen ringat in problemet till GDI boxen som styr bränsle/tändning.
Bränsletrycksgivaren skickar SENT över CanBus som vi inte lyckas konfigurera rätt. Utan rätt signal lirar inte kombinationen högtryckspump/ventil/tryckgivare.

ECU Masters i Polen får rycka ut, hoppas de kan koppla upp sig redan på Måndag!

Sånt suger, men plastic padding kan nog fungera fint. Jag råkade tappa ett tryckrör och spräcka kylaren, använde biltemas Epoxikitt för stål och det fungerar fortfarande bra cirka 1000 mil senare med mycket hård körning och ibland högre temperaturer.

Kul att du fick B48:an att fungera!

Här sen Apr 2005

Trådstartare
För likasinnade så intervjuas Brett från strommotorsport av HPAcademy i denna podcast: https://youtu.be/NpBm905JQ6Q

Stundtals intressant, kring direct injection

BMW 1-serie 2010
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18
104 besök idag (58778 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande