| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Byta headliner?
|
18 besök senaste veckan (306 totalt) |
|
Byta headliner?
Headlinern har börjat släppa på min cayman.. uppenbarligen så kommer den ju skymma sikten över alla som ligger bakom en när man kör bana ..
Någon här som bytt, eller lämnat bort?.. om man vill lämna in, har ni nåt tips? _________________ Andreas Lindkvist - Tidigare: Compound-konverterad NB-miata Nu: Porsche Cayman |
||
|
För 15 år sedan bytte jag headliner i en coupe (Alfa). Himla bök och pillande att få loss & ut innertaket i ett stycke.
Sedan klädde jag om med Biltemas antracit-färgade högtalartyg som är tjockt och litet flexibelt. Fäste med spray-kontaktlim. Blev helt ok och sitter kvar än. https://www.biltema.se/bil---mc/bils _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||
|
Re:
På Youtube är det tydligen lätt.. men irl tänkte jag mer.. det verkar som att man ska kunna få ut headlinern utan att mecka med fönster och sånt iaf.. .. det är jag inte så orolig över.. det är mer själva klädnaden och att få till det bra.. jag har köpt in ett nytt alcantara-tyg som är tillskuret/sytt för att vara en ersättare.. men själva klädnaden känns lite scary..
_________________ Andreas Lindkvist - Tidigare: Compound-konverterad NB-miata Nu: Porsche Cayman |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Byta headliner?
|
18 besök senaste veckan (306 totalt) |