| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 -69
|
66 besök idag (31263 totalt) |
|
Körde inte bilen alls 2025, kommer inte bli något 2026 heller.
Bilen ser oförskämt fräsh ut, men skenet bedrar, det finns tyvärr en massa rost i den. Jag tänkte fuska ihop den lite förra året, bla så bytte jag framskärmar, men lade ner det och började samla delar och pengar istället. Det här är utgångsläget idag och två bilder på problemen:
En beställning av plåt som är absurt dyrt för vad det är:
En begagnad lyft köpt och installerad på min plats i mitt ena garage så jag kan få mer plats i mitt andra så jag rostlaga bilen. Har två garage, med 2 bilar i varje, nu har jag 3 +1 istället.
Jag skrev att jag förra året började med framskärmarna. Det som satt på bilen var plåtskärmar med plastbreddare, tyvärr jag plåten i dem rätt dålig. Jag hade andra skärmar "på hyllan" = "gratis". De krävde en ganska stor insats med att sektioneras upp och plastas om etc, men det blev rätt bra.
Lackade om fälgcentrum också. BBS E28 (magnesium) för den som undrar.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
|
Planen är att göra bilen rostfri, lättare och med korrekt 911 -74 RSR.
Jag är inte nördig att den måste bli på ett visst sätt, bara jag är nöjd. Trösklarna måste bytas, så då ryker dessa metall breddare som sitter på den idag. De är ihop-plastade/spacklade med bakskärmarna som är plast+plåt (rostig), så bakskärmarna blir också nya (plast). Den som är uppmärksam ser att luftinsläppen i bakskärmarna börjar i mitten av dörrarna (plåt).... Så nya dörrar också, blir i plast. Något som inte syns så jättetydligt om man inte vet om det. Taket är lite platt pga att det suttit solluckor där som förra ägaren svetsat igen och inte fått till rätt radie. Så nytt tak också, i alla fall takskinnet, blir kolfiber. Så i princip blir allt synligt utom huvarna utbytta (även stötfångarna). Enligt planen i alla fall. Så något åt detta hållet, fast jag behåller svarta färgen och antagligen gulddekalerna, för jag gillar dom. Behöver nya bara.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 -69
|
66 besök idag (31263 totalt) |