| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Bmw F82 M4 Ringtool
|
26 besök idag (14677 totalt) |
|
Eftersom däckens kontakt med backen hänger ihop med bromsverkan så borde de slitas hyffsat i synk.. så det antyder att bromsarna ligger på även när man inte "bromsar".. (förutsatt att det inte är riktigt riktigt dåliga bromsbelägg men här ser det ut som att skivan faktiskt slits också..?)
kan det bli så om vätskan kokar?.. _________________ Andreas Lindkvist - Tidigare: Compound-konverterad NB-miata Nu: Porsche Cayman |
||
|
Men när man ser alla sprickor i skivan får man ju känslan av att det gått väldigt varmt ändå.
_________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||
|
antisladd/antispinn som kallas MDM / DSC hos bmw använder bromsarna för att stabilisera bilen. Går att ställa på f80.
känner igen fenomenet från andra märken. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||
|
Re:
Det antog jag att det var helt avstängt. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Dina belägg måste gå riktigt varmt!
Jag kör själv en m2 f87 med original bromsar och endless me20 belägg dessa går också åt fort. så till i år har jag byggt om med dubbla kylslangar liknande BMW m2 cs racing bilen. Jag får ut 2-3 trackday på mina belägg. Hoppas på betydligt bättre livslängd i år annars ska jag prova Endless MA45B Det är endå rätt tunga bilar med mycket mos. Antar att du har 500hk+ i din bil och väger säkert över 1500kg och kör hårt. Finns det inte grejer från BMW m4 gt4 och montera på din bil?
[/img]
_________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Bmw F82 M4 Ringtool
|
26 besök idag (14677 totalt) |