Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Bygga insug, vad gäller teoretiskt | << 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (21526 totalt) |
Får jag föreslå att du tar kontakt med den här killen. http://www.boostbusters.com/main.asp
Han kan ha missade pusselbitar och är trevlig att prata med. Jag har läst hans kompendium och dom inger förtroende. Du kan hälsa från mig. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||
Ring o kolla först vad som passar. Han har just kommit ut med ett nytt kompendium, och det handlar om avancerad överladdning. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||
Det underlättar med viss räknekonst men mycket går att läsa sig til ändå. Det är inte som t,ex Blair men besvärligare än populärtrimningstidskrifter. Det är nog så lättläst det går att få det med tanke på att han vill förklara lite grundligare. Det är ju i alla fall på svenska vilket betyder en hel del. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg |
||
BoostBusters, det är väll samma sak som Lennart Zander, och han kan ju inggget om överladdning
Han turboladdade en 250 tvåtakt bl.a. Och satte turbon i en låda bak på hojen! Han har gått över till "andra sidan" från Volvo till Scania tror jag, även om resten av släkten är kvar här. _________________ Martin Engström |
||
Det är mycket med längder nu...
-Hur kommer man fram till vilken diameter man vill ha i rören? -Hur gör man med längder om man har en viss konform i röret? Räknar man med medelvärden? om man måste kröka insuget känns det som att det är bättre att kröka före spjällen/spridarna än efter. Låter det vettigt? Eller kan man lägga kröken precis efter så att spridarna sprutar mera längs med röret? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Racetech Bygga insug, vad gäller teoretiskt | << 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (21526 totalt) |