| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW M3 E46 '03 Clubsport
|
246 besök idag (246 totalt) |
|
Hej! Efter lång tids funderande har jag nu bestämt mig för att sälja bilen efter snart 11 år i min ägo då intresset för bankörning börjat svalna. Bilen är en BMW M3 E46 SMG II från 2003 som i skrivande stund rullat ca 15 335 mil. Under mina år med bilen har den successivt utvecklats till den bil den är idag, med fokus på att bygga en snabb trackday-/clubsportbil med en ombonad insida och välvårdad utsida. Jag har en projekttråd här på Rejsa som sträcker sig tillbaka nästan från start där hela historiken och större delen av arbetet finns dokumenterat. Länk finns längre ner i annonsen och jag lägger även en lista i punktform med komplett spec. Bilen har alla de klassiska E46 "Big 3" grejerna åtgärdade dvs. svetsad/förstärkt bakvagn, vevlager och Vanos. Bilen är registrerad med full bur och en passagerare och är därmed fullt gatlegal. Idag sitter endast den bakre delen av buren monterad men främre sektionen följer självklart med och kan enkelt monteras tillbaka. Mellan 2014-2024 arbetade jag som ingenjör på Öhlins och bilen användes under den tiden som utvecklingsplattform för det TTX-kit som idag säljs som "Advanced Trackday". Fjädringen som sitter på bilen idag är dock ytterligare ett steg upp från det och består av en 5-vägs fram (4-vägs + blow-off) och 4-vägs bak. Dessa har gått knappt 50 mil tillsammans med nya topplagringar fram och bak. Bilen har nyligen fått en större service med: motorolja och filter växellådsolja diffolja nya tändstift nya tändspolar Utöver detta gjordes nyligen en större genomgång av hela den bakre hjulupphängningen där bussningar kontrollerades/byttes, nya hjullager monterades och en riktig ramplamelldiff byggdes med dubbla lamellpaket och 45 % spärrverkan. I fram monterades även nya bärarmar. Detta har rullat cirka 100 mil sedan det gjordes. Förra våren gjordes även en polering av hela bilen samt att ett CQuartz UK 3.0 keramiskt lackskydd lades. Bilen är nybesiktigad så bara vrida om nyckeln och njuta. Två hjuluppsättningar följer med bilen, 18" banhjul och 19" gathjul. Bilen finns i Västerås. Komplett serviceloggbok med datum och miltal kan skickas på begäran. Kontakt via PM eller 070-283 07 29 Pris: 499'000kr Fler bilder finns på min Instagram: https://www.instagram.com/m3clubspor Projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Komplett spec: Motor och drivlina: CSF vattenkylare CSF oljekylare Oil diverter valve ACL race vevlager och ARP bult Full Beissan System Vanos-overhaul GSR kolfiberinsug TTFS alpha-N mjukvara TTFS SMG tune Supersprint Race slutburk BMW/ZF 210 ramplamelldiff m dubbla lamellpaket, 45% spärr BMW Motorsport 3.91 utväxling LifePO4 lättviktsbatteri Chassi/hjulupphängning: Öhlins TTX46 5-vägs fram m. Öhlins/Millway topplagringar Öhlins ILX36 4-vägs bak 130N/mm fjäder fram, 70N/mm bak (coilover) Hotchkis ställbar krängningshämmare fram, OEM bak Millway droplinks Millway FCAB delrin/aluminium Svetsad/förstärkt bakvagn Millway ledlager/aluminiumbussningar i bakre subframe och bärarmar Millway camberstag Strongflex diffbussningar Puretech X-brace Hjul och bromsar: Apex ARC-8 18x10" squared m. 265/35 däck Pinnbultskonverterat Porsche 996/997.1 GT3 6-kolvsok fram m. Endless ME20 belägg 370x34mm DBA skivor, fullt flytande med alu-bells och AP bobbins+fjädrar Porsche 986 4-kolvsok bak STD M3 skivor m. PFC-08 Stålomspunna slangar runtom Puretech bromskylning Exteriör: OEM M3 CSL baklucka CSL diffuser Främre kolfiberläpp Hard Motorsport infällbar bogserögla Huvventilation Bromskylningstrattar vid dimljus Interiör: 2st Recaro Pole Position i skinn Schroth Profi II 6-punktsbälten Wiechers Type-E skruvbur Omklädd M3 alcantara ratt Rear seat delete och Hard Motorsport bulkhead skiljevägg Hard Motorsport dörrsidor fram, kolfiberinlägg bak Brandsläckare m. Quick release fäste Klicka för större bilder!
![]()
|
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
246 besök idag (246 totalt) |