Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Alltför billig 968?
<<   1, 2
3439 besök totalt
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004

FSN skrev:
Pär Hylander skrev:
Highway skrev:
Jag håller med om att det är ren hysterin runt M030 för grejjerna är ju trots allt 10 år,, min bil hade gått 6400 när jag köpte den och dämparna tog ganska fort slut eller så var det r-däcken som fick dom att ta slut.

Var det inte samma snack om entusiast försäkringen förra året?

ok, där ser man. Kul f ö med en fin bil med så lite mil! Mina Koni i 944 M030 dog ungefär vid 10kmil. Fast då var dom nog aldrig bankörda förrän jag köpte bilen vid 9kmil och aldrig på R-däck.

Jo, dom höjde premien med 96% och förbjöd bilar nyare än 10 år om jag minns rätt. Nu är det tydligen 20 år som gäller....

Bakgrund till försäkringsryktet är: Jag sålde min 944S igår och uppmanade köparen att kontakta försäkringsbolaget för att försäkra sig om reglerna ang. PCS entusiastförsäkring. När han ringde så uppmanades han att återkomma senare samma dag då PCS var där igår och förhandlade.

Att dom höjde premien är väl OK men det är ju lite trist om bilen måste vara 20 år men men PCS kanske kan hitta ett annat bolag

PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003

Kanske inte ska blanda mig i PCS men jag har för mig att PCS har Försäkring genom http://www.bilsport-mc.com

De har ändrat så att ALLA bilar måste vara 20år.. vilket då även borde gälla PCS...

Tillbaka till inlägget!

//magnus

Allmänt banåkaforum
Alltför billig 968?
<<   1, 2
3439 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande