Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf 2003 - övningskörningstrackdaybil
<<   1, 2, 3
217 besök senaste veckan (4830 totalt)
Lindkvist
Kungsbacka
Här sen Apr 2011
Inlägg: 291



Re:

dstr skrev:
Nu är vingen monterad, i rätt kulör också.

Yellowstuff monterade fram.

Bak gick bromsröret av när jag bara skulle böja det åt sidan lite... andra sidan var rätt rostigt också. Thansen i Örebro hade dom hemma och öppet till 18.00 idag.

På måndag är det genrep på ETR (Gröndal), sen börjar barndagen på fredag - så allt måste göras klart imorgon. Typ.

Bromsvätskebyte
Byta tändstift
Byta olja
Montera 67 dekaler.


Gött med en checklista! <3

_________________
Andreas Lindkvist -

Glassätar-Porsche Cayman 2.7
Citera
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5966


Trådstartare
Men det är då själva fan att man ALLTID måste dubbelkolla allt och INTE lita på någon/något.

Av en total slump visade jag frun vad vi köpte till Golfen igår, och upptäcker då att flänsen inte ser riktigt rak ut.

Som tur är så är det inte den sidan som är trasig, men riktigt jävla surt att inte få båda bytta samtidigt när man ändå har bilen på lyften för att byta bromsvätska. Eller ska man orka ta en omväg via Örebro till garaget? Det är en timme som jag egentligen inte har "över" idag.



_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5966


Trådstartare
Sista bromsoket.

Svordomarna tog slut



_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5966


Trådstartare
Slitagevarnaren hade jag sönder på nya beläggen. Två abs-sensorer vill inte vara med.

Bilen "är inte helt förutsägbar" under hård inbromsning. Dock skönt utan abs. Känslan ❤️



_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5966


Trådstartare
Det blev några varv till sist!

Den är riktigt rolig att köra. En helt ny värld öppnar sig med att försöka köra fort med en motorsvag bil. 😀



_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera 2
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5750



Tack för medåkningen igår, bettan spinner fint.

PQ34 är en fin plattform.

Vingen gjorde sitt också, skoj att ni fick på den så snabbt.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf 2003 - övningskörningstrackdaybil
<<   1, 2, 3
217 besök senaste veckan (4830 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande