Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Ferrari 250GTO 50th Anniversary
184 besök totalt
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Trådstartare

Letade igenom bilder på en massa gamla USB (fysiska fotoalbum - kom tillbaka!) och återfann minnet från en träff jag o tjejen snubblade förbi utanför Reims, Frankrike 2012 - 50-årsjubileet för Ferrari 250GTO. En hygglig samling av dem, en av få som INTE var där var Nick Mason's, annars var det en majoritet av alla existerande 250GTO inkl. LeMans versionerna.

Undra på att det var hysch hysch och top secret.. Vi var nog enda utomstående på plats.

Upptäckte delar av gänget vid ett lantligt hotell utanför Reims, där vi gjorde en u-sväng & tog fram mobilkameran.
Fick höra att karavanen gick mot Gueux, gamla racerbanan inkl depå en bit norrut. Vi hakade på i vår Fiat Coupe, med illamående flickvän som följd (avgaser från 4-5st 250GTO i rad blir lite för mkt av det goda)

Väl vid Gueux filmades lite till.
Bland kändisar på plats fanns bl.a Lawrence Stroll.

Dagen efter krockade den blågula "112" (Ulf Norinders gamla bil) rätt illa i en T-korsning men den reparerades sen.
Den hö-styrda röda nr.10 såldes nyligen på auktion i USA till en berömd Youtuber/Ferrarisamlare under prefixet "the famous white GTO"... Men vit har den alltså inte varit länge.

Klippen har legat uppe på mitt gamla Googlekonto kopplat till gamla firman men är borta sen ett tag så jag klippte ihop dem bättre o la upp på nytt, enjoy!

Bilder o videos
184 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande