| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Andra projekttrådar
Piaggio Porter Unijet 1.3, Kipper, 4x4
|
106 besök senaste veckan (7133 totalt) |
|
Glömde berätta att vi av Stena Germanicas maskinchef Joacim fick en guidad specialvisning av maskinrummet. Det var oerhört uppskattat av sönerna som gör lumpen i flottan som motorman respektive systemtekniker.
Kontrollrummet
Lite större "Check Engine Light"-panel.
I verkstan där man kunde serva och reparera det mesta.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Intressant att de har samma layout på "styrrummet" som på manöverbryggan, men skärmar istället för fönster
|
||||||
|
Re:
Och jag tänkte, Det där ser inte ut som Älvsjö...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Re:
Där även ett Liseberg ligger: https://maps.app.goo.gl/ue45CcrH92A5 _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
Jo det har jag noterat också.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Re:
Titta på förstasidan av den här tråden. Där fanns iaf några tips.
|
||||||
|
Nu inreggad!! 😎
Det blev två besök på Bilprovningen i Aröd i Göteborg. Det saknades nämligen röda reflexer bak. 🙄 Och VIN-numret var svår-avläst. Det förstnämnda tyckte jag var lite överkurs med tanke på de gigantiska klisterreflexerna på flaket. Men VIN var svårläst, det ska medges. (Tror faktiskt att numret som fanns där snäll-lästes av den mycket trevliga besiktaren.) Så det blev en tur till Biltema för reflexinköp på 24,90kr. Samt en egen stansning av VIN på annan plats medelst körnare. För det är tydligen så man gör?!? Att bättra på den ursprungliga VIN-plaketten är tydligen förbjudet. Men att själv stansa in numret är den föreslagna metoden. Så efter att under två minuter visat upp dessa två rättelser (och betalat 1299kr i om-regbess) så fick bilen egna plåtar. 🤩
|
||||||
|
Just nu sker försiktiga förbättringar då jag är helt upptagen med annat. Men lite förbättringar måste göras.
En ny startmotor var ett måste. (På Bilprovningen var de supersnälla och hjälpte mig knuffa igång den för den ville inte starta vid regbess) Hissar man upp flaket är det oförskämt lättmekat.
|
||||||
![]() |
Andra projekttrådar
Piaggio Porter Unijet 1.3, Kipper, 4x4
|
106 besök senaste veckan (7133 totalt) |