| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Andra projekttrådar
Opel Pickord.
|
39 besök idag (31112 totalt) |
|
Re:
Då hade väl hon åkt på flaket?
|
||||||||||||
|
Re:
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||||||
|
Jag kan inte riktigt släppa framfjädrarna.
Det gör säkert absolut ingenting men det stör mig. |
||||||||||||
|
Re:
CDO? _________________ Martin W. Norlin "For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing continued to happen." |
||||||||||||
|
Re:
Aaaaaaaahhhhhh
|
||||||||||||
|
Hmm.
Dieselpumpen har bytt kön till en Håv. Det bara forsar diesel ur den så nu får den plockas isär ordentligt. |
||||||||||||
|
Men.
Den är lite halvt tätad så idag blev det lite spontat resa till Göteborg med jobbet och börja fixa med nya båtar som ankommit. Ibland känner man sig rätt liten.
Nej jag körde inte hem båten med bilen. Jag bara flyttade runt den på kajen.
Riktigt Goa gubbar på Fraktservice, det bjöds både på hemmabakade kakor, kaffe och roliga historier från folk som handlat grejer. Tex nån som hade köpt kryddor. Kryddor väger ingenting så då fyllde man en hel container med kryddpåsar i 20 kg storlek. 25 ton innehöll containern. Dessa fraktades sedan iväg med 2 stycken Mercedes Sprinter från Cirkle K efter att bärgningsbilen kommit och tryckt i 10 Bar i däcken för att dom stog på fälgarna. Att det inte gick att lasta så förstod kryddmännen inte. Kryddor väger ingenting..... |
||||||||||||
|
Re:
Nej faktiskt inte, bara vanliga kryddor. Jag tror dock att det är lättare att bli av med 25 ton knark än 25 ton peppar. |
||||||||||||
|
Som många av er vet så upphörde ju Niklas resa abrupt och lämnade ett stort hål i värkden, universum och allting, framförallt i mig.
Så vem är mig? Mig är Markus, Niklas lite större bror. Hos mig finns alla Niklas projekt bevarade, Pickorden som nu döpts till Picklis (Pillis pickis) är besiktigad och rullar, den läcker fortfarande i diffen och det fins en del att fixa. Kawagustan mm likaså har en del att fixa. Jag ska försöka uppdatera här vartefter det rullar på framåt. _________________ Markus Hjelte Söderroa |
||||||||||||
Idag ser den ut såhär, som ni ser fick Pillis inte riktigt birt all oxid på frontspoilern så den har nu en brun patina. Står som innan på vinterfäljarna som passar den bra. Men funderar på att montera andra sommarhjul på den, borde väl vara vettigt som sommarfälj, dvs självklart behålla de snygga 14" röda bbsliknande fälgarna för vinterdäcken och montera 16"(tror jag blir lagom) Jr9 är ju baserad på samma bbs fäög som den har nu, svart eller guldcentrum borde ju funka både mot det röda och grå. Bad ai att ge ett exempel, vad tycker ni? [/img]
_________________ Markus Hjelte Söderroa |
||||||||||||
![]() |
Andra projekttrådar
Opel Pickord.
|
39 besök idag (31112 totalt) |