| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
|
1 besök senaste veckan (307606 totalt) |
|
Jag har en sådan här liten luftdriven vinkelmaskin. Varvar satan och tycker den är fantastisk allround maskin till svetsfogar etc... Jag har dock ingen jättekompressor längre så lätt opraktiskt. Luften tar slut fort..
Har någon sett nått liknande med Eldrift/batteri? hittar inget finns flera i rak modell men jag vill ha en vinklad.. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||||
|
Tack Johan.
Jag har sökt fel, hittade flera nu.
Milwaukeen såg bra ut! https://ojanpera.se/produkt/49334714 _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
||||||
|
Re:
Men du får ju vara beredd på att ett batteridrivet verktyg är enormt mycket större än ett luftdrivet. Bosch har också en vinklad "rakslip" https://www.bosch-professional.com/s |
||||||
|
Re:
Jag har både FDGA och en FDGS sjukt smidiga!
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
|
||||||
|
Re:
Montering av verktygen kan ju vara det som påverkar öknamnen, skaft eller "spindelmontage" (som på vinkelslip)
|
||||||
|
Re:
JA! det är precis vad de kallar rakslipen: "Raka vinkelslipar"
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Inte riktigt verktyg, men ändå relaterat. Ska bona om lite i garaget och tänkte konsolidera hyllutrymmet till en vägg. Vad finns det för bra hyllösningar? Har åtminstone 360 cm att spela på, tänkte mig 60 cm djupt.
Kan vara smart med om det är möjligt att ställa däck i dem också. _________________
Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||||
|
Re:
Julas stålhyllor! Här från mitt garage. Satte 2 sektioner på varje vägg. IKEA bänkskiva som arbetsyta.
|
Re:
Snyggt, tack. Kikade lite på dem, du är inte bland de som är missnöjda med slapp passning på hyllplan? De är ju rimligt prissatta, tills man behöver köpa lite hyllor. Sedan är det största problemet att de är 190 cm breda. Jag har kanske 365 cm att röra mig med. Riktig arbetsbänk har jag längs långväggen också, tacksamt nog. _________________
Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||||
|
Re:
Även billiga, sladdriga hyllor brukar bli stabila om man skruvar fast dom i väggen. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Re:
Hyllorna, stommarna alltså, är superstabila. Har inte skruvat fast dem varken i golv eller vägg. Kan hålla med att hyllplanen känns lösa när man lägger dit dem. Med lite last på ligger de däremot fast. Funderade först på om jag skulle limma fast dem lite, men sen när jag började lasta på kändes det bättre. Och om man inte gillar hyllplanen kan man köpa vanlig plywood som man sågar till och lägger på plats som jag gjorde med arbetsbänken. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||||
|
Re:
Det där såg riktigt intressant ut, jula har så många hyllor möjlighet att länka till de där? Tack på förhand! EDIT: hittade https://www.jula.se/catalog/bygg-och _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
|
1 besök senaste veckan (307606 totalt) |