Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3 ... 34, 35, 36
1 besök senaste veckan (307606 totalt)
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005

Jag har en sådan här liten luftdriven vinkelmaskin. Varvar satan och tycker den är fantastisk allround maskin till svetsfogar etc... Jag har dock ingen jättekompressor längre så lätt opraktiskt. Luften tar slut fort..

Har någon sett nått liknande med Eldrift/batteri? hittar inget finns flera i rak modell men jag vill ha en vinklad..

Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006

Jag har en ryobi, riktigt nöjd med den.

Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005

Tack Johan.

Jag har sökt fel, hittade flera nu.

Milwaukeen såg bra ut!

https://ojanpera.se/produkt/4933471439/slipmaskin-vinklad-m12-fdga-422 . . . .|%20t-ROAS%20|%20SE%20CSS&utm_content=Performance%20Max&gad_source=1&gad_campaignid=17051631275&gbraid=0AAAAAoNOTBtlxcZXaiSqhRqbnqxMjxmh0&gclid=Cj0KCQjw7eXTBhDBARIsAKF-w47QA6tP_X8ShvYS1uFjkpOGvpr4rs3lr6ViqI0mbOdQQEQ94IKt4GYaAhNoEALw_wcB

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Björn Davidsson skrev:
Jag har en sådan här liten luftdriven vinkelmaskin. Varvar satan och tycker den är fantastisk allround maskin till svetsfogar etc... Jag har dock ingen jättekompressor längre så lätt opraktiskt. Luften tar slut fort..

Har någon sett nått liknande med Eldrift/batteri? hittar inget finns flera i rak modell men jag vill ha en vinklad..
Milwaukee M12 FDGA
Men du får ju vara beredd på att ett batteridrivet verktyg är enormt mycket större än ett luftdrivet.
Bosch har också en vinklad "rakslip" https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gwg-12v-50-s-06013A7 . . . .

Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004

Re:

Niklas Falk skrev:
Björn Davidsson skrev:

Milwaukee M12 FDGA

Jag har både FDGA och en FDGS
sjukt smidiga!

Suzuki Swift Sport -14
Toyota Rav4 Gazoo Racing -24
Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Vinklad rakslip

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

safe skrev:
Vinklad rakslip
Det finns säkert en rak vinkelslip också

Montering av verktygen kan ju vara det som påverkar öknamnen, skaft eller "spindelmontage" (som på vinkelslip)

safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Re:

Niklas Falk skrev:
safe skrev:
Vinklad rakslip
Det finns säkert en rak vinkelslip också

Montering av verktygen kan ju vara det som påverkar öknamnen, skaft eller "spindelmontage" (som på vinkelslip)

JA! det är precis vad de kallar rakslipen: "Raka vinkelslipar"

Porsche 931 -79
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Inte riktigt verktyg, men ändå relaterat. Ska bona om lite i garaget och tänkte konsolidera hyllutrymmet till en vägg. Vad finns det för bra hyllösningar? Har åtminstone 360 cm att spela på, tänkte mig 60 cm djupt.

Kan vara smart med om det är möjligt att ställa däck i dem också.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
DJ
En förort till Sviestad
Här sen Maj 2004

Re:

meantek skrev:
Inte riktigt verktyg, men ändå relaterat. Ska bona om lite i garaget och tänkte konsolidera hyllutrymmet till en vägg. Vad finns det för bra hyllösningar? Har åtminstone 360 cm att spela på, tänkte mig 60 cm djupt.

Julas stålhyllor! thumbs up

Här från mitt garage. Satte 2 sektioner på varje vägg. IKEA bänkskiva som arbetsyta.

Ny kulbil i garaget.
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013

Re:

DJ skrev:

Här från mitt garage. Satte 2 sektioner på varje vägg. IKEA bänkskiva som arbetsyta.

Snyggt, tack. Kikade lite på dem, du är inte bland de som är missnöjda med slapp passning på hyllplan? De är ju rimligt prissatta, tills man behöver köpa lite hyllor.

Sedan är det största problemet att de är 190 cm breda. Jag har kanske 365 cm att röra mig med. Riktig arbetsbänk har jag längs långväggen också, tacksamt nog.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Re:

meantek skrev:
DJ skrev:

Snyggt, tack. Kikade lite på dem, du är inte bland de som är missnöjda med slapp passning på hyllplan? De är ju rimligt prissatta, tills man behöver köpa lite hyllor.

Sedan är det största problemet att de är 190 cm breda. Jag har kanske 365 cm att röra mig med. Riktig arbetsbänk har jag längs långväggen också, tacksamt nog.

Även billiga, sladdriga hyllor brukar bli stabila om man skruvar fast dom i väggen.

Porsche 931 -79
Citera 1
DJ
En förort till Sviestad
Här sen Maj 2004

Re:

safe skrev:
meantek skrev:
DJ skrev:

Även billiga, sladdriga hyllor brukar bli stabila om man skruvar fast dom i väggen.

Hyllorna, stommarna alltså, är superstabila. Har inte skruvat fast dem varken i golv eller vägg.

Kan hålla med att hyllplanen känns lösa när man lägger dit dem. Med lite last på ligger de däremot fast.

Funderade först på om jag skulle limma fast dem lite, men sen när jag började lasta på kändes det bättre.

Och om man inte gillar hyllplanen kan man köpa vanlig plywood som man sågar till och lägger på plats som jag gjorde med arbetsbänken.

Ny kulbil i garaget.
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Re:

DJ skrev:
meantek skrev:

Det där såg riktigt intressant ut, jula har så många hyllor möjlighet att länka till de där?

Tack på förhand!

EDIT: hittade https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/hyllor/stalhyllor/ . . . .

Citera
Skruva banåkabil
VERKTYGS-tråden
<<   1, 2, 3 ... 34, 35, 36
1 besök senaste veckan (307606 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande