| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ALFA ROMEo-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
|
218 besök senaste veckan (1911 totalt) |
|
I den här tråden kan du skriva frågor som inte är generella skruva-banåkabilfrågor utan är skruva-banåkabilfrågor som är specifika för Alfas modeller. OBS: INGA BRUKS- eller rena GATBILSFRÅGOR!!!!!!! forumreglerna https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Justera framvagn på en 105-bil.
Jag har Alfaholics justerbara övre bärarmar. Tråkigt att få prova sig fram så jag gjorde en liten lathund, hoppas någon får användning av den.
|
||
|
Uppar den här välanvända tråden i hopp om att någon Alfakunnig läser den.
Jag köpte en 2,0 Nordmotor som suttit i en Alfetta GTV 1986 i hopp om att jag lite enkelt skulle kunna svarva veven för pilotlager och sedan använda motorn i min bertonecoupé, men med veven demonterad upptäckte jag skador på ramlagerytorna som kommer att kräva bearbetning. Jag har också en vevaxel från en 75 TS som redan blivit svarvad för pilotlagret, så min fundering är om vevaxlarna är utbytbara med varandra. Jag har sett att Alfaholics säljer en vevaxel som passar både Nord 2.0 och TS, men gäller det även en standardvev? Mvh Jonathan |
||
|
Geometrin inne i motorn är samma för veven men det skiljer kanske på remskivans montering?
Fast å andra sidan monterade ju jag en TS remskiva på min Nord 2.0 vev... Skulle med 99% säkerhet säga att det funkar. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Re:
Toppen, då är det värt ett försök. Mvh Jonathan |
||
|
Städdag i garaget. Hittade två bakre bromsok till 116.
Skärmbreddare 75 TS gråa. Reflexramp 75 orange 75 alu 14" 5 bult Oken får ses som renoveringsprojekt Överlåtes till rätt person. Avhämtas i Gävle eller S Sthlm. _________________ T 0 N Y J 0 N S S 0 N Grace, Space and Pace. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
218 besök senaste veckan (1911 totalt) |