| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ställbara stabbstag till krängningshämmare?
|
258 besök totalt |
|
Tja! Sänkt bilen del så krängarstagen får lite spännande vinkel dock tar inget i drivaxlar, kaross etc utan allt går fritt samt jag har lossat krängaren och roterat så inget sitter i kläm och allt går fritt etc. Dock som novis undrar jag om ställbara stag gör någon mer nytta än att krängaren inte tar i kaross etc? Läst om preload men med tanke på att jag kan rotera krängaren och dragit åt den under belastning så känner jag att jag klarar mig? Tänker på dessa stag https://www.mrtuning.se/modellanpass Bilen är en Audi A3 mk1 8L 1.8Ts quattro 2000.. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
|
Du har ett utväxlingsförhållande mellan krängaren och staget, I dom bästa av världar vill du ha staget och krängaren i 90 grader i rideheight. Om du går över eller under 90 grader tappar du vridstyvhet i krängaren.
Kladdade ihop en ful liten ritning, Det vågräta staget är krängaren och det lodräta representerar krängarlänken.
Vridstyvhet i förhållande till vinkel
_________________ Jesper Olofsson - Kinnekulle 1:01.66 - Mantorp 1:30.729 - Gelleråsen 1:14.827 - Knutstorp 1:07,368 |
||
|
Re:
Tack för både svar och grafik! Precis vad jag ville veta, mao måste jag fixa ställbara stag. Mvh Robin _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
258 besök totalt |