| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Bodola Mk5 1989
|
3310 besök senaste veckan (11905 totalt) |
Marco pratar Clubman ocg SPVM på Sportbilsklassikers årliga utställning. Nu har vi ett par dagar att packa sedan åker vi till Mantorp Classic Days kommande helg, 28-30 augusti. Välkommen dit och prata racing. _________________ Ulf Danielsson |
|
Här kommer Marco's racerapport från Mantorp Classic Days 2026:
Race rapport från Mantorp Vi hoppar rätt in i fredagens test o det blev mycket kört då vi delade två pass med formula slicks och sen körde de i två av våra pass. Va kul o köra så mycket på fredagen, lärde mig mycket hur bilen fungerar och beter sig. Test 1 och 2 funkar bilen super inga konstigheter alls, kunde bara köra på och nöta varv på varv! Men i test 3-4 blev de lite problem med bilen då bränsle tillförseln inte ville fungera helt så fick rulla långsamt in i depån. Men ett snabb fix senare så funkade allt och jag kunde köra klart testen. Kvalet gick väll sådär i mitt tycke som förare då jag inte körde lika fort som i test 1 dock blev jag kval 1a i klassen och 6a totalt. Men efter lite tips av en duktig förare Alx Danielsson som hjälpte genom Messenger så förstod jag lite mer på hur jag skulle åka inför race 1 Race 1 var rullande start och det funkar galant tyvärr märktes de att de snabbare klassen har lite mer effekt än oss så starten drar dom lite ifrån men in i kurva 2 så chansar jag o åker ytter spåret och kommer om en radical vilket var kul men sen ut på den stora rakan kommer han om igen men de gör inte så mycket vi tävlar inte i samma klass så jag tänker att nu ska jag bara fortsätta i bra tempo för o hålla min första plats i klassen. Tyvärr halvvägs in i racet så blir de röd flaggat pågrund av regn och vi alla kör på slicks och det togs ett beslut att vi skulle köra omstart av race1 på söndags morgonen innan race 2. När vi skulle ut och köra omstarten för race 1 så snurrar jag i formations varvet vilket gjorde mig väldigt irriterad på mig själv och det var lite pinsamt men men vi gick ut på slicks efter en regnskur då vi trodde det hade torkat upp. Men men starten går och efter en stund så kör jag om och blir 1a i klassen och 6a totalt vilket jag var mycket nöjd med Race 2 var det ännu fortfarande blött på banan men då hade vi bytt till regn däck men vi va lite osäkra på om de skulle hålla för vi kunde inte helt avgöra om de skulle torka upp eller inte. Men regn däcken höll och under racet så har jag liten fajt med en radical vilket var super kul och till slut får jag en bra lucka på honom då han gick ut på slicks o jag med mina regn däck och till slut efter målgång så var jag 1a i klassen och 5a totalt vilket var mycket roligt. Sammanfattningen för denna helgen är att jag blir mer o mer bekväm med bilen. De är en väldigt bra bil och är verkligen en klass fler borde köra. Och nu kan jag meddela att jag leder i min klass i SPVM och ligger 3a i clubman cup! Så nu ser vi fram emot finalen i SPVM på Falkenberg classic! Ett super tack till alla sponsorer och supportrar som läser och ser detta!! Söderåsen airport Lucy's Diner Apex.se Retro FM Bilxtra Trelleborg Ferrita
_________________ Ulf Danielsson |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Bodola Mk5 1989
|
3310 besök senaste veckan (11905 totalt) |