| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield -03 Martini Edition
|
369 besök senaste veckan (92278 totalt) |
|
God morgon!
jag såg en till Martini-bil!
Passet innan var rödflaggat, så vi satt en stund i depån innan första passet.
Frukost efter första passet, då hade jag varit vaken många timmar och många koppar kaffe...
Hårda bilar...
.. men hårdast av de alla är:
Packad och klar för hemfärd.
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
|
Hela andra passet, la inte mycket kärlek på videon så den pekar lite vart den vill emellanåt.
Mycket Porschar, Särås BMW, mm. Mot slutet släpper jag av lite för att kunna köra helt själv, men det gick inte så länge. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
|
Behöver hjälp med en sak...
Bilen kördes av banan, några hundra meter på parkeringen innan den kördes upp på släpet. Är det för mycket camber? Ser inte ut som att det slitit så mycket på utsidan...
Fram har jag justerat toe innan men skulle behöva göra det igen, med nya dämparna såg jag till att den hade samma höjd som innan men justerade inget. Sen jag köpte bilen är det nya dämpare med hårdare fjädrar samt krängare fram och bak. På Mantorp var båda krängarna i sitt mjukaste läge. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
|
Det är kanske svårt att säga utan att mäta slitaget men det ser inte så slitet ut på insidan heller så jag tror du kan vara lugn. Det är ju ändå ruggat ända ut till ytterkanten.
_________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield -03 Martini Edition
|
369 besök senaste veckan (92278 totalt) |