Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1964 besök totalt |
Motorjournalen 01-11-04
Dagens Motorjournalen var riktigt kort kändes det som....eller är det bara jag?? Fattar inte hur den timman kunde gå så fort, kanske var det för mycket reklam. Jag vet inte, men när det var slut så kunde jag inte tro mina ögon att det redan var slut! ![]() Nåja, kul med provkörning av Ferraris 430 men synd att han inte fick prova den på Fiorano.. Sedan så tycker jag att provkörningen av Renault Modus var riktigt bra! Fast vänta bara tills Peugeot 1007 kommer till den svenska marknaden ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
För er som var på besöket på deras redaktion när det talades om minikameror, sidofilmning och sånt... tänkte ni på att i Top Gear reportaget om AMG Mercan så hade de i ett klipp filmat när man såg en minikamera fastsatt på bilen? Appapp.. inte bra..
![]() Stackars Suzuki förresten, den fick ju verkligen bekänna färg... men den verkar ju tåla rallykörning verkar det som, en sidokjol mer eller mindre.. ![]() Bra program idag i övrigt tyckte jag iaf... man såg faktiskt lite annorlunda på det när man vet hur det görs... tänkte mer på detaljer och sånt _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
![]() |
||||
om man spelar in det och kollar på det gång på gång ![]() (Säg inte att jag har fel då måste jag titta en gång till ![]() _________________ Martin Engström |
||||
och programmet blir som allra bäst ihopskruvat när Peter "tappar masken" lite, garvar mitt i sin prata, och verkligen är sig själv
![]() Gällde i förra programmet osså ![]() ---- Jag brukar ofta sitta och spana i bilplåten efter reflektioner av kamermannen när det är motorprogram och tagningar utifrån "under färd". Alltid kul o se att han hänger ut ur en skjutdörr på en minibuss eller nåt ![]() _________________ ![]() |
||||
Jo, det kan nog stämma! Magnus: Håller med dig också om att det blir bättre när folk är mer sig själva... Gillade även på det sätt denna motorjournalen var regisserad. Mer som en film som P.Sundfeldt sa vid besöket...tyckte att det framgick mycket bättre under detta avsnitt eller så var det att jag tänkte mer på det eftersom man visste om det ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Jag tyckte mig se att den faktiskt åkte av när de bogserade upp den, för som sagt så hade den ju fortfarande sidokjolarna på när den stod och granskade diket... ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Bra program
![]() Rätt kul att se hur forumsnacket har förändrats sen studiebeöket... Veckans fråga ![]() ![]() ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Kanonprogram. Synd bara att jag förstört mig själv genom att ladda hem alla top gear avsnitt... lite trist att se repriser... Och då får man ju inte se när dom bränner runt på deras bana
![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
Re: Motorjournalen 01-11-04
Jopp måste bero på reklamen att det kändes så kort ![]() ![]() ![]() _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
Det är trevligt att besöket gjorde er mer granskande om vad som händer i rutan, på så vis kan ju ris och ros bli lättare att ta till sig. Just vad jag önskade skulle bli resultatet av kvällen.
Men också en förståelse om hur mycket arbete som läggs ner på de där minuterna! Kenneths handbroms-avåkning skapade hela reportaget, det vill säga han bestämde sig för att låta den grejen bli inramningen. Inget fejk där utan en medveten handling efter pinsamheten i diket. Har inte koll på hur många som svarade Kia, någon var det säkert. Tatra ville jag ha som alternativ, men då blev det ju alldeles för svårt... Bra att du noterade och uppskattade närvaron, Magnus. Om en tagning fungerar trots en lättare felsägning och rättelse brukar jag försöka ta den. Ett avsnitt till nästa vecka, se'n är det dags i början av februari igen. Igår var jag på Gelleråsen och gjorde nog årets sista baninspelning i Sverige. Jürg Bächis hårda Historic racing Opel Commodore-68 var en positiv överraskning. Kommer i vår i en TV-apparat nära dig. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
Alltså-nu får du börja sova på nätterna så du orkar med hela kvällarna! ![]() ![]() Nu inser jag att jag har suttit och häckat framför datorn för mycket sista tiden.. ![]() (Nedan följer ett klipp från tråden "Motorjournalen 11/10" ![]() Erik Norberg Inlägg: 136 Här sedan: 18 Nov 2003 Bosatt i: Göteborg 12 okt 17:27:57 -------------------------------------------------------------------------------- ![]() ![]() hade ju verkligen sett fram mot wiessman roadstern, och inte har jag möjlighet att se reprisen heller ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
Jo det är väll bara att erkänna att det ibland blir lite dåligt med nattsömn ![]() Men nu ska jag ![]() ![]() ![]() _________________ /Erik Arndt (fd Norberg) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1964 besök totalt |