Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3 besök senaste veckan (3961 totalt) |
Hjälp med svetsning av BMW-bakaxel. Drifting på G!
Jag har en BMW 320i med 318 bakaxel. Tänkte att jag skulle svetsa den eller möjligt att jag köper en till och svetsar den istället. Men frågan jag ställer är: Hur gör man? Har aldrg gett mig på just detta. Finns det någon som lätt kan beskriva och om möjligt kanske med ett par foton. Mycket tacksam för hjälp. tobina@ektv.nu ![]() |
||||
Du har 4 små drev som sitter i en "korg" inne i klumpen, svetsa ihop dom med varandra.
![]() Men det är inget jag rekomenderar att dig att göra för bilen blir väldigt understyrd och "svårkörd" ![]() _________________ Daniel Henell Alfa 75 3.0 Golf GTD Passat TDI |
||||
Host host..... ![]() Vad var det vi tala om ![]() ![]() Ja just det, svetsning av diff, hinner jag med skall jag försöka ta en bild på en gammal volvodiff jag har liggande, så kan jag försöka markera var du skall leka michelangelo med svetspinnen... ![]() _________________ Mikael Persson |
||||
Prima tillfälle att öva feint- och brakedrift för att ta sig runt rondeller och genom snäva korsningar... ![]() ![]() _________________ Mikael Persson |
||||
Ja det blir den kanske. Men vad gör det igentligen när det ska köras på sidled??? Alternativet är ju en bakaxel från 325 med diffbroms....... ![]() |
||||
Synd att du bor så långt bort från stockholm. Annars hade jag kunnat erbjuda en klump som jag kan svetsa åt dig.
Har tyvärr ingen bild på hur det kan se ut, e svårt att förklara hur man bör göra. MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||||
Ett bra och mycket elementärt tips är att när du skall svetsa diffen så är det BRA (läs ett måste) att du sätter jordklämman till svetsen direkt i diffen och inte i bakaxelhuset som jag sett allt för många göra
![]() Detta misstag gör att svetsen jordar diffen igenom lagrena vilket resulterar i missljud och tillslut ett säkert ras ![]() Lycka till. Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
![]() Heter det inte DDT? Förbjöds någon gång på åttiotalet... Vad har det med bilar att göra? ![]() ![]() ![]() |
||||
Tjenna Danne !! ! ! ! ! ! Dessa CSN-rejsers bara driver med dig..... ![]() ![]() D D 3 = Drift Day 3 Sveriges genom tiderna tredje DRIFTING DAG FÖR DE SOM VILL TESTA SLADDA SERIÖST jag arrangerar detta i nordvästra skåne för tredje gången & du är varmt välkommen den 27/11-04 för att sladda, titta eller ställa ut din bil. mera info INOM KORT på INFÖR TRÄFFAR forumet V'nligen/ ..............Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re: Hjälp med svetsning av BMW-bakaxel. Drifting på G!
Tobbe.. har du tilgång till en BRA SVETS - så kan jag hjälpa dig fixxa detta. Hör av dig om du vill.. 0736 67 70 18 almost anytime.... Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Satt och tjuvläste den här tråden när en gammal rallynisse (självutnämd visserligen, men ändå
![]() Sladda inte på våta löv! _________________ Martin Öling |
||||
![]()
![]() Men jag är mycket tacksam för erbjudande. Tanken som räknas ibland...... ![]() |
||||
JA det har så jätterätt i. MYCKET bra tips. ![]() |
||||
Re: Hjälp med svetsning av BMW-bakaxel. Drifting på G!
Tack så mycket för erbjudandet. Jag ska ha detta i minnet. ![]() ![]() |
||||
Kan du inte lägga in den i tråden så man vet hur det ska se ut???? Skulle vara mycket trevligt...... ![]() _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||
Jag söker en bakaxelklump till min 320i e30.
Jag hade tänky svetsa den så jag kan drifta med den. Hade tänkt ha den till DD3 den 27/11. Billigt för mig är ca 500 :- Jag finns i Ängelholm / Skåne Maila mig gärna på tobina@ektv.nu Tack för bilden Alfa- Danne!! ![]() |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
3 besök senaste veckan (3961 totalt) |