| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
DV fråga
|
859 besök totalt |
|
DV fråga
Jag har en DV insprlning gjord i long play som jag har kört över till Adobe Premiere Pro. Tyvärr blir bildkvalite'n jättedålig. Går det inte använda sig av long play funktionen när man skall lägga filmen på datorn? Finns det någon inställning som jag missat? Jag har lagt ett exempel på min server: http://team-kf.no-ip.com/video_rejsa Någon som har ett förslag på lösning? En till den som ser vilken bana det är...
|
||||||
|
Det där tror jag inte har något med LP att göra.
Jag förustätter att materialet ser bra ut om du kopplar kameran mot en TV.... Ser det bra ut när du gör Capture? Eller blir det pixligt redan där? om det ser bra ut under "Capture" är det när du exporterar den som det blir fel. Såg att du satt upplösningen till 320x240, det är ganska lågt och du sparar inte så mycket på storleken där. Den stora boven i filstorlek är bitrate och vilket format du använder. Min bestämda uppfattning att Windows Media (WMV) är överlägset för webben. 1500kbps räcker mer än väl. Låt upplösningen vara 720x576 och kör med wmv för webben så blir det både bra kvalitet och små filstorlekar. Använd Windows Media Encoder för bästa resultat och INTE Adobes egen då den inte är någon höjdare... /Jocke |
||||||
Det är pixligt redan när jag kör capture
Upplösningen satte jag lågt vid exporten för att inte få en allt för stor exempelfil. Så som det exporterade ser ut ser det ut när jag kör capture. |
||||||
|
Ser det bra ut när du kopplat kameran till TV?
om inte så är det något fel på kamera/band. Har du kollat så det fungerar med SP (motsattsen till LP)? Det låter lite som att din dator inte hinner med att "encoda", för att prata ren svenska , materialet under tiden det kommer in. Den tappar inga frames under capture? Sätt "Abort capture on dropped frames", om du inte redan har gjort det.
Jag antar att du kör in det direkt i burken via FireWire/USB och inte via något annat capture/video kort? Många frågor... Men det ska inte göra någon skillnad för datorn om du har spelat in materialet med SP eller LP. /J |
||||||
Jag har inte provat ännu. Har inte kameran hemma.
Jag kör in via en Sony (har ej namnet) burk som är kopplad till en HP Workstation via Firewire. Den tappar inga frames när jag kör in filmen. Många frågor... Men det ska inte göra någon skillnad för datorn om du har spelat in materialet med SP eller LP. /J[/quote] |
||||||
![]() |
Bilder o videos
DV fråga
|
859 besök totalt |