Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 3233 besök totalt |
Men det kanske går att dra en repektabel ventilationsslang på insugssidan, genom brandväggen och till fläkten. Hur bra fungerar det som defroster/defogger? Svensk regning racehelg är väl normen. |
||||
Hej
Funktionskravet är att den ska kunna hålla rutan fri från imma och is, ärligt talat har jag svårt att se att man skulle klara det utan att ta in friskluft. Men det är som vanligt lite av en bedömningsfråga. Är det extremt svårt att få in friskluft? Vi pratar ju faktiskt om en pryl som man har nytta av här ;-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
HCJ's hemsida suger getpung, knalla dit och klipp en CD cardic katalog, där finns den med. Jag tänker tvångsmata ingången av fläkten med slang utifrån och stripa fast dom i burröret under rutan. Åsså en liten alu låda över hela klabbet. Lätt, buget och funktinellt. Få se vad SBP såger om en alu i-bräda. _________________ Niclas Dahlgren Alfa Romeo Alfetta 1.8 Allegerita |
||||
Här kommer bilden på ventilations slangen. Jag använder som sagt samma fläkt för bägge ändamålen.
Men en lungnare fart för defroster. Kör man över 100km/ tim så blir det inte lika varm luft men det cirkulerar bra. I racing sammanhang är det nog inte fel med en luftfilterburk. Det är i vart fall mycket enkelt och lätt. Bra självtryck för ventilation även utan fläkt. Men en varm sommardag får man nog ta luft på annan plats än bakom kylaren. På Watski butikerna finns stora wirestyrda luftslussar för båtar, så man kan ha en slang på sidan om kylaren. ![]() Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||||
therealpinto skrev
Nej det inte svårt ![]() ![]() _________________ Jonas Götesson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2 3233 besök totalt |