Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2191 besök totalt |
Ny tv-serie på tv3
Det är tydligen någon ny tv-serie på 3:an som handlar om autobahn. De skrotar bilar på löpande band.... MEN, jag höll på att sätta i halsen kör verkligen tyska polisen Porsche 996??? ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re: Ny tv-serie på tv3
Verkar inte vara ngn dokumentär va? ![]() |
||||||
Nä, knappast.. ![]() Men man börjar ju undra när man får se en VitGrön målad 996 med blåljus ramp på taket ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Dålig är ju bara förnamnet! ![]() oavsett vad de har för bil tror jag nog det är bäst att stanna i Tyskland. ![]() |
||||||
Serien är kanske en föraning om TV3s nya motorprogram som ska starta nästa vecka. Får försöka stå ut med Gry Forsell och Anna Järphammar som biltestare tills Motorjournalen är tillbaka.
Kan nog bli bra... ![]() /ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||||||
Var inte så negativ ola
![]() Verkar faktiskt inte så tokigt. Klart bättre än ingenting iaf ![]() Men man får ju se när programmet sänds. Premiär onsdag 19/2 kl 20:00 är det iaf. Det blir test av: Porsche Cayenne, Porsche 962 på bana, Lynx 800 Ranger Mountain (140hk) snöskorter. Anna Järphammar börjar jakten på att hitta den perfekta sportbilen. Jesper Henricson ger sig ut på stan för att ta reda på vilka trafikregler "gemene man" oftast bryter mot. Dessutom visar vi den första delen i en reportageserie där vi följer med speedwaystjärnan Tony Richardsson på sin första rallytävling någonsin. Lite mera info... http://www.tv3.se/index.phtml?page_t _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||
Får mej osökt att tänka på förra gången TV3 hade "motorprogram", oktan eller vad det hette. Hu
![]() Andra kalkoner när det gäller bilorienterade TV-serier är ju Knight Rider med David H (väl?) och nån där Chryslerbilar morfade sej, hette inte den Viper förresten? Många ![]() JohanR (rysande) _________________ Johan Rådlund |
||||||
Inte helt otroligt faktiskt, den miljonte Porschen (eller vilken i ordningen det var) var en polisutrustad 993 (turbo?). Tror mig ha läst att tyska polisen i blygsam omfattning köper sådana för att kunna hänga på höghastighetsbusar ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Jag har hört rykten om att Motorjournalen skall läggas ner! ![]() ![]() Någon som hört nåt mer om den saken? Det vore verkligen synd om dom gjorde det! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Hej. Såvitt jag vet så var det ett rykte som sade att Motorjournalen skulle läggas ner för ett tag sedan (0,5år?) och då mailade nån kanal 5 och frågade. Dom svarade att dom inte skulle lägga ner det. ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
Varför var det inget produktionsbolag som följde mig på min första rallytävling... ![]() Nejdå, det är ju som du säger Millbro, det är ju bättre än ingenting! /ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||||||
Bilarna i avsnittet igår en BMW 3-ser E46 och en Mercedes Sxxx? från 80-talet fanns visst i några upplagor. Då de filmades inuti och på autobahn var de helt standard men när de sedan gjorde lite "stunt trick" så gick det visst lite stöttor och tvärstag i bilarna. Konstigt att man inte såg buren när de filmades inuti... ![]() ![]() _________________ /David Söderblom |
||||||
Varför skulle inte tyska polisen åka Porsche..............den svenska gjorde ju det på 70-talet.
Det fanns en 911 i Örebro _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Kolla in Supran i slutet på the Fast and the Furious så får ni se på spännande saker ![]() Scenen med den svarta jänkaren och tåget... Suck... _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
En sån här? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Konstigt om de skulle lägga ner Motorjournalen eftersom Peter Sundfeldt & co var i Åre häromveckan och testade Volvo XC90 och VW Touareg? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Nu känner jag mig lugn igen! ![]() När jag hör från två "källor" att Motorjournalen inte skall läggas ner! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2191 besök totalt |