Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1447 besök totalt |
Fixa rosten....
Hej jag har rivigt ut inredningen för att fixa ett rostangrepp i golvet... ett ca 10 *20 cm hål blir det då all rost är avlägsnad som ska svetsas igen. Det är första gången jag gör något sådant så där av denna fråga. Vilken kvallite ska man välja på plåten? Ser att det anges om de är kall valsad normaliserad mm...Är okunnig på detta |
||||
Normaliserad tror jag gör att dom är mjukare (=mer lättjobbat).
Men det är nog inte så noga när man rostlagar. Vanlig ekonomiplåt eller motsvarande duger. Finns rostlagningsplåt tex på mekonomen som fyller sitt syfte, och där anges inga egenskaper vad jag vet. Försök mät hur tjock orginalplåten är där du ska byta, och skaffa samma dimension. Vad för bil är det? Nån kul åka-bana-bil? _________________ William Ekström |
||||
ok tack....
Det är en mazda 929 från 1975 som ska bli ban-bus bil... Kanske inte den bästa grundförutsättningen enligt vissa, men jag gillar den och hoppas att kunna locka ut något rejsigt ur den... ![]() |
||||
' Ta det lugnt, finns folk på detta forumet som har betydligt mycket sämre grundförutsättningar ![]() ![]() |
||||
Yuppz, men min 924 rullar ju faktiskt numera... ![]() Mattias, så länge det inte är mer än plan golvplåt så tror jag att en enklare plåtkvalitet duger fint. Jag (eh, mest tre andra rejsa-iter ![]() ![]() Lycka till! Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Jodå, den går visst att busa med.. *s*
![]() ![]() Sen är dom ju ganksa snygga med. ![]() Tips på mer Rx4/929 bilder.... http://ausrotary.dntinternet.com/forums/viewtopic.php?t=38120&postdays=0&postorder=asc&highlight=rx4+showcase&start=0 //magnus Ett tips bara... wankel... _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Tack för tipsen... ska kolla plåt på mekonomen då.
![]() Blir att svetsa nästa helg. och ja... vissa drömmar om wankel finns... |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1447 besök totalt |