Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1202 besök totalt |
Superchips .
Tjena har någon här provat superchips "chip" från motornord eller kanske har andra erfarenheter ang motornord ? mvh. _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
Tja. Jag har superchip från motornord + pipercross luftfilter + ansa slutljuddämpare på min 325 E36. Körde på rullande landsväg för 3 månader sen och den ger 217 häst, original är 192 så det är jag ju helt klart nöjd med. Jag är nöjd med motornord annars också, har beställt delar därifrån. Om man ringer (eller mailar) på förmiddagen så har man paketet dagen efter, trots att de huserar i sundsvall och jag bor i skåne
![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
Hade ett något ommappat superchip i förra familjebilen, Audi A4 1.8T.
GA:s Bil & Motor, Linköping, installerade och mappade. Har inget negativt att framföra mot chipet. Bilen gav dock aldrig full effekt på rullarna, det saknades ett tiotal hästar mot vad som det brukade bli. Jag tror dock att det berodde på sliten turbo/läckande wastegate mer än på chipet. Bilen gav aldrig fullt/begärt laddtryck hur mycket jag än försökte med diverse fusk (pys). En deciliter mindre i bensinförbrukning fick jag däremot! ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||
Hmm HÄLST skall man mäta effekten innan chippning och efter, då på samma bänk/rullar, detta pga att vad bromsbänkar vissar kan vara lite si och så med.
Gör man på detta sätt kan bänken/rullarna visa i prinsip vad som hälst och man kan fortfarnade se förbättringen/sämringen med chippet. _________________ Johan Sjölinder |
||
Håller helt med! Min bromsades före och efter. Före 150,5 enligt rullarna, 150 enligt tillverkaren. Efter 186 på rullarna, brukar bli 195-200 enligt trimfirman. Provade 3-4 olika program utan att det såvärst mycket bättre. En klassiker annars är att trimma genom bromsning !!! 1. Antag en bil med 200 hk och 10% effektförlust i transmissionen. 3. Bromsa bilen och utan att veta effektförlusten gissar man på 15%, vanlig gissning. Bromsprotokollet på 180 hk på drivhjulen ger då 212 hk på motorn !!! TOLV hästar högre effekt utan att göra NÅGONTING. (Punkt 2. kan vara en trimpryl, chip, luftfilter avgas eller nåt som inte ger så mycket effekt...) _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||
HMM LÅTER OK . tänkte bara kolla , för jag har läst mycke negativt om superchips
blit nog till att testa ett sånt då ... _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1202 besök totalt |