Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3114 besök totalt |
Från Fias regler om säten: "The usable life of an FIA homologated seat will be 5 years from the date of manufacture indicated on the seat label. An extension of up to 2 further years may be authorised where the seat has been returned to the manufacturer for re-validation. Extensions will be indicated by an additional label affixed to the seat identifying the date on which the seat eligibility ceases, and validated by the manufacturer's quality inspection stamp." Vad jag kan se så är det ingen skillnad mellan kolfiber och glasfiber. Förutom då att kolfiber är snuskigt dyrt, lite lättare och häftigt. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Det tackar man för...........eftersom Jens Edmans S40 STCC stol numer sitter i Novan ![]() Behöver jag tillägga att den är skitfrän....?????? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Känner att jag måste stick ut hakan lite här då detta inte stämmer med vad jag hört.
![]() Ålder och Fia-godkännande är två skilda saker. En stol som är Fia-godkänd enligt en viss norm är det för alltid (enligt den normen som iofs kan bli inaktuell) Sen är det en annan fråga hur gammal stolen får vara. Tidigare har det varit 5 år, men nu kommer man inte att bry sig om detta mer för nationella tävlingar i Sverige utan man kommer att göra en "okulär besiktning" istället som innebär att en ett år gammal stol som är i dåligt skick kan dömas ut och en fin stol som är t ex 6 år gammal men uppfyller Fias normer fortfarande är godkänd om den är i bra skick! Mycket vettigt i mina öron!! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Det här blir bara bätter och bättre ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Stämmer bra det! _________________ Dan Man |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3114 besök totalt |