| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Supersportbil från Afrika!
|
3838 besök totalt |
och när man har kört en sån bil ett par gånger så är det precis lika naturligt som att handbrömsa med högerhanden? Ungefär som att köra högerstyrd bil? Personligen tycker jag nog att det känns tryggare att man har vänsterhanden enbart dedikerad till styrandet och gör allt annat med högerhanden. Kan nog bli lite för rörigt för mig i pressade situationer annars (och tänk om man precis ska till att handbromsa sig runt ett hörn och då helt plötsligt dyker det upp en jätte dålig låt på radion som man bara måste byta bort. Ska man släppa ratten helt och hållet då?)
_________________ Rickard Olsson |
||||
och Porsche 924, 928, 944 och 968. Allt annas känns fel, den enda nackdelen med att ha lkryckan där är att bilen inte är lämplig för övningskörning. _________________ Anders Hansson |
||||
|
haha .... tyckte om den , såg ju ut som man tagit och kapat ur en halv meter på höjden på en MPV
|
||||
|
Det lär ju dra ut varmluften bra ur motorummet med alla de styling-gallren i alla fall
Framifrån tyckte jag att den var riktigt snygg faktiskt.. |
||||
|
Tycker det ser ut lite som en misslyckad Lamborghini-skiss hehe... inget för mig. För mycket linjer, luftutsläpp/intag och veck överallt. Som det tyvärr har en tendens att bli på "supersportbilar".
_________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||
Men det spelar väl inte såååå stor roll om den är kanon att köra (vilket vi inte vet mycket om...). Jag skulle gärna ha Grupp-B-rallymonstret från England baserat på småbilen Metro. Fulare bil får man leta efter. Men det gör inget om man sitter bakom ratten
_________________ Magnus Thomé
|
||||
jo, visserligen...men man ska kunna gå till och från bilen utan att skämmas
_________________ Björn Hansson |
||||
Jag skulle inte skämmas ett smack om jag gick fram till min Metro grupp B räser... Hur mycket än folk skulle ligga o kräkas runt omkring mig pga utseendet (bilens uteseende då hoppeligen)
Nej jag är bara förvånad över mängden snack om bilars utseende på sistone, stor mängd negativa inlägg f.ö. Rejsa.nu är ju mer om att köra bil än styling och design. Sen är vi ju alla påverkade av design, självklart!! Så det kan man ju klart snacka om, men frågan är i vilka proportioner. För det känns väldigt lite Rejsa.nu när merparten av inläggen om vissa bilar (tex nya M5'an) är bara om dess utseende. Om istället en minoritet av kommentarerna var om utseendet och resten mer relevant snack (info om körtester, tips om artiklar med mer info, spekulationer i varvtider, chassie, drivlina osv osv) så hade det ju varit mer "normalt". _________________ Magnus Thomé
|
||||
Tänkte just detsamma! _Är_ denna bilen en supersportbil, eller ser den bara ut som en? Är en folka-platta med lambo look-alike plastkaross en supersportbil? Vad har den för motor osv? (...snygg var den i alla fall inte...) _________________ William Ekström |
||||
![]() |
Bilder o videos
Supersportbil från Afrika!
|
3838 besök totalt |