Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Racetown-sthlm. tider/spårval.
1474 besök totalt
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Jag vet att flera här har kört i postens gammla lokaler vid centralen där numera racetown håller till..

Alla vet väl att de byggt om banan efter start och mål ??
banan är nu något längre med två lite tvärare böjar..

Själv är jag långsam i partiet efter start och mål samt att jag har problem med chikanen innan start å mål..

i chikaen tar jag en vid sväng ner och bromsar upp bilen åt fel håll, och går på retursladden in i chikanen. mot slutet så greppar det och jag åker inte på sladd ut ur chikanen..
hur göra för att bli snabbare.. tipps.

har bara kört 28,93 på denna bana
körde 26,60 på förra banan inte det nått heller att hänga i granen..

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Verkar som de flesta här är för tunga/stora för att svara på din fråga.
Har kört nya banan 1 gång, 29.61. Den förra 26 .21 Det är bara att nöta på.
Viktigt att inte köra för fort in i den nya delen och satsa på utgången till
raksträckan efter tunneln. (tror jag)

janne nagy

Jan Nagy
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
komigen nu..
jag har sett båden namn på eras monitorer och peronser där som jag vet är här..=)

berättta nu vad ni kört på.. ni är väl inga

tippsa om spårval..

Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Visst är det en bra bana!
Hmmm.. Det är svårt att förklara sånt här med ord, men:

Söndagkvällar från klockan 20.00 ungefär, brukar många ur det här gänget vara där och öva:
http://www.sportinformation.com/racingbar.htm

Jag är själv en riktig medelmåtta, men passar ofta på att åka dit då. Man får bra tips om spåret,
dessutom har alla kört rätt mycket bana, så man slipper den vanliga tjong-bang-pang-varianten...

See you on sunday.

Just det, ja - Tiden: 28 låga nånstans.

Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
ja ha det är ni som är där på söndagar..

man märker när ni är där å kör, för de blir bra temp på banan..

får väl komma yttligare någon söndag så får ni se en

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

På söndag är det som sagt dags för lite träning igen, kl. 20.00, inför nästa veckas RBC. Själv har jag med dålig racingerfarenhet lyckats släpa runt mina 90 kg på 28.81 på nya banan, så jag är inte precis någon förbild att kolla spårval efter. Men Fredrik brukar vara snabb, typ närmare en sekund snabbare, så där går det kanske att lära sig lite, Ludde. Dessutom brukar det finnas många andra snabba där på söndagkvällarna, som Mangs och de andra.
Synes i lekstugan.

#24, #64, #88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Ställena där man hittar tid på Racetown....

Nya banområdet..... absolut inga vida sladdande kurvtagningar... hellre så rakt spår som möjligt från högern efter mållinjen till nästa vänster och sen bara smita runt hörnet.....

Över bron..... fullt utan släpp med liten touch mot räcket för att stabilisera upp karten och sen gäller det att få ett precis spår i nästa långa höger så man inte tappar fäste och därigenom fart.....

I övrigt gäller det att åka snålt...... t.ex genom chikanen så brukar jag lägga in fronten 10 cm in i barriären och därigenom "lyfta" på den och även bromsa upp lagom för nästa vänster....

Gör man så åker man 27 tider..... 27.3 har jag för mig det var sist....
Fast Mangs och grabbarna åker ändå fortare..... Och det vete fan hur dom gör...... vi andra tror att dom fusktrimmar

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Kan man inte filma on-board varv på nåt sätt??? Det vore ju SKITskoj o se!

Täby
Här sen Feb 2003

Fullt över bron kräver lite tillvänjning eftersom greppet på bron är mycket högre än betongen innan - det känns verkligen helfel de första gångerna. Varvrekordet ligger förresten på ganska nära 27.0 har jag för mig. Jag tror Mangs och dem andra tjuvtränar på veckorna, för första gången vi var där efter ombyggnationen så var de 'bara' en sekund snabbare än mig, men nu är det snart 2 - 107% är i fara. Klart fall av tjuvträning - eller också är jag obildbar(mer troligt...).

#24, #64, #88
Citera
DTM
Stockholm
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
Kan man inte filma on-board varv på nåt sätt??? Det vore ju SKITskoj o se!

Hjälmkamera har jag kört med. Blir rätt okej tycker jag

Täby
Här sen Feb 2003

Jaha, det var ju kul det där, tog tre tiondelar på det personliga rekordet. Vilket betyder att jag var mycket närmare Fredrik än vanligt. Jonas J. gick det ännu bättre för. Sedan är det ju alltid skoj att sitta och prata lite skit också. Någon annan som var där?

Angående spårval så fick jag till chikanen ganska bra ikväll. Man skall inte sladda så mycket på väg in tror jag, utan försöka komma lite mer rakt på och sedan gasa tidigt, innan man svänger vänster efter den initiala högern. Samt köra snålt. Kändes bra.

Bron är lite smålurig eftersom man inte vet hur mycket grepp man har just det här varvet och man måste köra in i kurvan som nån sorts chansning för att sedan få reda på facit när man är mitt i kurvan och inte kan göra något åt saken, annat än att smälla in i väggen. Jaja, allt skall ju inte vara lätt heller.

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Jaha, då var det dags att åka iväg och få dyngstryk då igen - skam den som ger sig. Nån skall ju fylla ut C-finalen också. Stort startfält ikväll, 36 man: http://www.sportinformation.com/racingbar.htm

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Dags för lite RBC-träning igen. Dyker väl upp vid 20:30-snåret. Nån annan som skall dit? Fredrik S.?

#24, #64, #88
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

20.30 låter som en bra tid..... kommer så klart.

xEmil
Sthlm/Haninge
Här sen Dec 2002

va o körde idag med Lazzat... min bästa tid låg på 29.19 (inget man skryter om direkt men räkte till en 3 plats totalt av 14st)

vi hade en cart med kamera på... jag körde blandannat den i finalen...
Ni får väll titta förbi Lazzat o se när filmen läggs upp...

annars så kan ni PMa TheBigBadBud som har koll på de där med kameror.

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Jag var näst sämst i mitt heat med 28.59, bara den i dessa sammanhang relativt oerfarne Anders Limpar var långsammare. Fredrik var trea med 28.12 och Peter G snabbast med 27.88. Så orättvist är det i världen.
Men helt suveränt kul iallafall, med lite gokart och en hel del räjssnackande(betydligt mer ). thumbs up

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
1474 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande