Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
845 besök totalt |
Innan målning i bilen ??
Tänkte bara kolla lite hur ni nogranna ni andra som målat i bilen varit. Håller på att rensa ur det sista kladdet nu, har inte tänkt att vara så värst noga med förarbete innan målning av insidan, rost ska förstås åtgärdas, sedan blir det väl en målartvätt, först och främst ska ju buren på plats, men det känns som att det är bra att göra så mycket som möjligt innan buren är i vägen. Hur nogranna har ni andra varit, och vad bör man tänka på inför valet av färg...? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Jag tog bort alla rester av asfaltsmassan (borde heta så eller?) med lacknafta och sen tvättade jag av golvet i thinner. Innan tvätten hade jag polerat bort ytrosten med borrmaskin och ståltrissa samt svetsat två mindre hål med ny plåt.
När allt detta var gjort grundade jag plåtrena ytor med kallgalv på sprayburk. Sen målade jag allt med en egen blandning av Hammarlack. Den är relativt hård och inte så dyr som billack. _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||
Re: Innan målning i bilen ??
Allting som man brinner av iver att kunna sätta dit för att det ska se färdigt ut , SKA MAN ALLTID vänta med till sist. Och det som är svintrist SKA göras först. En riktig rmkea09vbm349 regel, men den stämmer förbaskat bra. Jag brukar finblästra om jag har bilen tom, sedan någon bet-grund. Utan blästring på rentvättad plåt en sorts häftgrund från carlofon, helt genomskinlig. Går toppen att måla direkt på. Brukar penselmåla innuti bilen för att slippa damma ner vekstan och få påslag på allting. Vanlig stål servalack typ. Slipa bort svetsoxid. Är det nått speciellt så hör av dig. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
845 besök totalt |